ארכיון
ארכיוןצילום: Garrett Mills/Flash90

בית המשפט הצבאי ביהודה זיכה היום (רביעי) מחמת הספק מעבירת ניסיון לרצח את המחבל חמזה פאיז, תושב חברון, אשר ביצע את הפיגוע בצומת גוש עציון לפני כשנתיים וחצי. הוא הורשע בעבירה של גרימת חבלה מחמירה.

בפיגוע נפצעה באורח קשה תושבת האזור, נירית זמורה, מדקירה בגבה. המחבל הגיע אל הנפגעת בריצה, כשבידו סכין ודקר אותה במגרש המכוניות במקום, תוך שהוא קורא קריאות "אללה הוא אכבר".

שופטי בימ"ש הצבאי סא"ל צבי היילברון, סא"ל אתי אדר ורס"ן חיים בלילטי זיכו את המחבל מעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונת תחילה והרשיעו את המחבל בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.

זמורה ובני משפחתו זעמו לאחר הכרעת הדין. השופטים וקבעו כי יתכן והמחבל התכוון לפצוע בלבד. "קיומו של מניע לאומני לביצוע הדקירה אינו מביא, מיניה וביה, לקביעה כי בצדו כוונה להביא למותו של הקרבן", כתבו השופטים בהחלטתם.

נירית זמורה מתחה ביקורת קשה על החלטת השופטים. "איננו מצליחים להירגע. ההרגשה שלנו היא שישנה זילות של דם יהודי. ברור לכל בר דעת, גם בהתבסס על עובדות, שהמחבל ניסה לרצוח, אין כאן שאלה".

"כבר שנתיים וחצי שאני מסתובבת עם 'סכין בגב'. ההתמודדות שלי ושל כל המשפחה היא יומיומית וההשלכות כבדות. התחושה היום היא ששופטי בית המשפט מחזיקים את הסכין הזו. זו סכין בלב של כולנו, סכין בלב של כל המשפחות נפגעות הטרור, וחס וחלילה של הנפגעים הבאים בחסות בית המשפט", הוסיפה זמורה.

לדבריה, "ציפינו שמבית המשפט תצא אמירה ברורה וחד משמעית שבית המשפט במדינת ישראל לא נותן יד לרצח יהודים ולצערנו זה לא מה שקרה כאן. חשוב לנו להדגיש, שהדברים נכתבים באהבה גדולה למדינה שלנו ודוקא משום כך הזעזוע עמוק".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, הוסיף כי "לא יתכן שהשופטים ינתקו בין הכוונה הלאומנית למעשה הנתעב".

"מחבל שדוקר יהודי היסוד הנפשי ברור כוונתו הייתה לרצוח. זיכוי המחבל מעבירה של ניסיון לרצח מהווה זלזול בנפגעת וזלזול במאבק הקיומי אתו אזרחי ישראל מתמודדים. אנו נפעל שהתביעה הצבאית תגיש ערעור על הכרעת הדין והעוול יתוקן", דברי בלייכר.

בנה של זמורה, ידידיה, כתב פוסט בדף הפייסבוק שלו בעקבות פסיקת השופטים. "היום, ערב יום השואה, בו אנו מציינים את הירצחם של יהודים רק בגלל יהדותם - שופטים של צבא ההגנה לישראל לא מכירים בניסיון רצח של יהודייה רק בשל יהדותה. אמא שלי לא הלכה מכות עם איזה ערס, את אמא שלי ניסו לרצוח על רקע לאומני".

"בבית המשפט עוד העזו להתווכח לגבי אורך הסכין ולא לקבל את דברי הפרקליטה לגבי האורך. רק קיבלו את טענת הסנגור של הרוצח בעניין. אני שואל, מה זה משנה מה אורך הלהב שאיתה תכנן לרצוח את אמא, להפוך אותנו ליתומים ואת אבא שלי לאלמן? לפי העדויות הוא רץ אל אמא שלי בסכין מורמת תוך צעקה 'אללה הוא אכבר'. מה לדעתם הוא התכוון לעשות?", תהה ידידיה זמורה.