ידלין: יש לי נחת מהמדינהחזקי ברוך

חתן פרס ישראל ושר החינוך לשעבר, אהרן ידלין (92) אומר לערוץ 7 כי המסעות של בני הנוער לפולין חשובים מכדי לוותר עליהם.

לדעתו החוק הפולני שמתכחש למעורבות הפולנים בהשמדת היהודים לא צריך להדאיג את מארגני המשלחות. "צריך להכיר את המציאות כמו שהיא. אין טוב יותר ממראה עיניים. אני יכול להבין את הפולנים שהם לא רוצים שיקראו למחנות ההשמדה - מחנות פולניים.

''לו החוק היה עוסק רק בנקודה הזאת, לא היתה בעיה. הם מנסים להגן על כל פולני, אף על פי שהיו פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים. הם עשו טעות, אבל זה לא משנה את העובדה שעלינו להתוודע למחנות הנאציים שהוקמו על אדמת פולין".

ידלין מודאג מהתגברות האנטישמיות והאנטי ישראליות בעולם. "אני חושב על תנועות אנטישמיות ועל איראן שהיו מוכנים להרוס את מדינת ישראל ולכן צריך להיות חזקים, מאוחדים ולחנך דור צעיר לזקיפות קומה ולגאווה על היותו המשך של היסטוריה יהודית ארוכה".

"מדינת ישראל בשנת ה-70 עם כל החולשות שקיימות, היא בכל זאת מדינה חזקה - כלכלית, אקדמית מדעית - ולכן יש לי נחת", הוא מוסיף.

שר החינוך לשעבר מביע אופטימיות ומעריך שיריבתה הגדולה של ישראל, איראן, עתידה לעבור שינוי משמעותי. "אני לא חושב שיש חשש לשואה שנייה כי אנחנו חזקים. אבל אני מסתכל בדאגה על האידיאולוגיה של איראן המוסלמית, שמוכנה לחסל את מדינת ישראל. לא אכפת להם שהיהודים ייזרקו לגולה - אבל את מדינת ישראל הם רוצים לחסל וזה דבר שלא יקרה בזכות כוחנו".

"אני גם מאמין שהדור הצעיר באיראן יחסל את המשטר המוסלמי הדיקטטורי - ובלי לנטוש את האסלאם, וידגול בערכים הומניסטיים אוניברסליים", מסכם ידלין.