בשביל הנופלים
בשביל הנופליםצילום: קובי פינקלר

מיזם הנצחה של סיורים בהשראת נופלים, יוצא השבוע לדרך. המיזם 'בשביל הנופלים' מפגיש את המטיילים עם סיפור חייהם של הנופלים.

"מטרתו של כל סיור" אומרים מארגניו "הוא להכיר את שבילי הארץ הקסומים והחיבור שלהם לסיפור חייו של הנופל, לנוף ילדותו, לטבע שאהב או למקום נפילתו".

הסיורים יועברו ע"י מדריכי טיולים ומורי דרך ונבנו בשיתוף המשפחות השכולות, שייקחו חלק בסיורים לזכר יקיריהם.

בין המסלולים בהם ניתן לצעוד במסגרת המיזם ניתן למצוא שבילים במנזר סן סימון ובאזור בן שמן לזכר נופלים בקרבות תש"ח, את המצפור והשביל שהוקמו ליד מושב גמזו לזכר בן המקום סמ"ר יונתן איינהורן שנפל במלחמת לבנון השנייה, מסלול ברמת הגולן לזכר בן הרמה רב סרן חגי בן ארי שנפל במבצע צוק איתן ומסלול העובר בנוף ילדותם של סמ"ר דביר עמנואלוף, סגן אוריאל פרץ ואחיו רב סרן אלירז פרץ בגבעת זאב ונבי סמואל, שלוש תחנות בשטח מוא"ז שפיר בין נופי ילדותה של הנווטת סרן תמר אריאל.

המיזם נולד לאחר חשיבה עם בני משפחה וחברים כיצד ניתן לשלב בין הסיפור המיוחד של הארץ ללוחם שנפל למענה. זוהי בעצם צוואה בלתי כתובה אך כ"כ ברורה שביקשו הנופלים. תמשיכו בשבילנו. לכו בדרך, תצעדו בשבילים. תאהבו את הארץ ותכירו אותה. כי אין לנו ארץ אחרת.

במיזם משתתפים חברים לנשק, בני משפחה ומורי דרך בכירים, שיסיירו יחד עם הקהל הרחב, צעירים ומבוגרים. במסלולים קסומים מצפון ועד דרום.

מי שעומד מאחורי המיזם הוא רועי תנעמי, מנהל מרכז סיור ולימוד בעיר לוד: "החלטנו להחיות את זכר הנופלים ע"י צעידה קדימה, שלא משאירה אותנו רק עם העצב והחלל שנשאר אלא עם תנועה שמזכירה לנו כי החיים והקשר לארץ שהם כ"כ אהבו, ממשיכים ומזמינים אותנו לזכור אותם".

המיזם הינו וולונטרי והסיורים ללא עלות אך בהרשמה מראש. מפת הסיורים הארצית והרשמה באתר מרכז סיור ולימוד בשבילוד - http://www.bishvilod.co.il/ .

הסיורים החלו אמש, במוצאי יום השואה ויסתיימו במוצאי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.