אקנה
אקנהצילום: יח"צ

אך מי שטעם את טעמם של הפצעים הללו, יודע ועוד איך יודע עד כמה מדובר בתופעה מטרידה. טיפול באקנה הינו טיפול נחוץ במיוחד עבור כל אלו שהאקנה היא מנת חלקם. אך לפני שפונים לקבל טיפול באקנה – חייבים לבדוק אל מי פונים ומה יהיה סוג הטיפול.

סובלים מאקנה? עם טיפול נכון – תמצאו את עצמכם נפרדים מהתופעה.

אקנה זה לא משהו שכולם מכירים. אז נכון שכולם היו מוותרים בלב שלם על הכבוד הגדול שהאקנה מעניקה לנו... מדובר בהחלט בתופעה מטרידה ומציקה במיוחד אשר משפיעה רבות על איכות החיים ואף על הביטחון העצמי. היא פוגעת בעיקר בגיל ההתבגרות אשר הוא רגיש במיוחד לכל מה שקשור למראה החיצוני. על כן, כל מי שסובל מהתופעה – מחפש כל דרך להיפטר ממנה. אך כאן חשוב לדעת כי יש למצוא את הטיפול המתאים והנכון ולא להתחיל בשום טיפול בטרם בודקים היטב מהו סוג הטיפול והאם הוא אכן יתאים לנו. כי טיפול שאינו נכון – עלול לגרום נזקים אשר יישארו לכל החיים.

טיפול באקנה – רק אצל אנשי מקצוע

כאשר אתם באים לבחור מטפל או טיפולי אקנה שונים עליכם לבדוק היטב כמה וכמה דברים חשובים.

  • מטפל מוסמך – חשוב לבדוק כי מדובר במטפל מקצועי ומוסמך אשר למד את המקצוע ויש לו את הרישיון לבצע טיפולים כאלו.
  • ניסיון – חשוב מאוד לבדוק כמה ניסיון יש לאותו מטפל. לא משנה מהם הכלים אשר בהם הוא משתמש. אם הוא אינו מנוסה ולא ממש ביצע טיפולים עם אותם החומרים – הרי שלא ממש כדאי שתמסרו את הפנים שלכם לידיו. כי גם בחומרים או בשיטות הכי טובות – ניתן לגרום לנזקים לא פשוטים.
  • חומרים – בררו מהם החומרים אשר בהם ישתמש המטפל.
  • המלצות – כמו בכל דבר, אף פעם אל תוותרו על המלצות של לקוחות קודמים. למעשה ההמלצה זוהי האינדיקציה הטובה ביותר אשר תעניק לכם לב שקט לבצע את הטיפול.

טיפול באקנה אשר ייעשה במקום בטוח יחזיר את מראה הפנים שלכם למה שהוא היה.

מתיחת פנים עם חוטים - על מה כל הבאז?

טיפול חדש בתחום העלמת הקמטים הוא מתיחת פנים עם חוטים. מדובר בטיפול אפקטיבי מאוד עבור קמטים בפנים ובפרט באזור הצוואר, אזור בו קשה יותר לטפל בצורה מושלמת.

הטיפול מתבצע על ידי החדרת חוט סיליקון מיוחד המתמוסס בפנים ומתחבר לתאים מבפנים. החומר מעבה את עור הפנים שהפך דקיק עם השנים וממצק את העור. החוטים נמתחים לאורך הפנים מהצד הפנימי וכך תאי העור שצנחו עקב כוח המשיכה מוחזרים חזרה למקומם.

תוצאות הטיפול נגזרות באופן ישיר מאיכות חומר החוט

נושא מרכזי המעסיק מרבית מן המטופלות (והמטופלים) הוא האם יישארו צלקות לאחר הטיפול. משום שמדובר בפנים, צלקות- גם כאלו שדוהות עם הזמן עלולות להוות מכשול חמור בבחירה האם לבצע את הטיפול.

מתיחת פנים עם חוטים אינה משאירה צלקות בזכות צורת הטיפול המיוחדת שבה מתבצע הטיפול.

לפני תחילת הטיפול בפועל, הפנים מחולקות לשלושה אזורים. אזור הצוואר, השפתיים והלחיים ואזור המצח. החוט המיוצר מחומר מיוחד מוכנס לאזור המצריך מתיחה על ידי היעזרות במחט דקיקה, שלא משאירה כלל סימן. החוט ימתח לאורך האזור המטופל, כאשר יש שתי דקירות מחט, בצד בו מוכנס החוט ובצד בו הוא יצא.

סוג החוט ומספר החוטים נקבע על ידי הרופא המטפל, בהתאם לכמות הקמטים. החוטים נבדלים זה מזה באורכם ובצפיפות הקשרים עליהם. ניתן להשוות את הקשרים לנקודות חומר שיתמוסס לאחר מכן וימלא את הקמטים, ככל שיש יותר קמטים יידרש חוט בעל קשרים צפופים יותר ולהיפך. החוט מתמוסס ומתחבר לשכבות העור מפנים, כך שתאי העור מעושרים בחומרים מזינים והגמישות של העור חוזרת.

מתיחת פנים עם חוטים מבוצעת במרפאות קוסמטיקאיות או על ידי רופאים פרטיים. יש חשיבות רבה לאיכות החוט בו משתמשים ולחומר ממנו הוא מיוצר. לא מספיק לבחור במרפאה בעלת שם או ברופאה עם ידי זהב, אלא חשוב לוודא מי היצרנית של החוטים ולבדוק על ידי חיפוש מהיר בגוגל כי מדובר בחברה שקיבלה את אישור משרד הבריאות. מדינת ישראל קפדנית יותר ממספר מדינות אחרות בעולם, ולכן אישור של משרד הבריאות מהווה חותמת ביטחון לאיכות החוט ותוצאות הטיפול, שנגזרות באופן ישיר מחומר החוט המוחדר למילוי הקמטים.

מידע נוסף ניתן לקרוא ב dr-barak.co.il