מערכת "כיפת ברזל"
מערכת "כיפת ברזל"משרד הביטחון

מערכת ההגנה כיפת ברזל, היא הזוכה הגדולה בתחרות הגולשים של משרד הכלכלה – ההמצאה של המדינה. במקום השני, בחרו הגולשים בטכנולוגית waze, ובמקום השלישי הטפטפות.

לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל העמיד משרד הכלכלה והתעשייה לבחירת הציבור את המוצרים והטכנולוגיות פורצי הדרך אשר יוזמו ופותחו בישראל לאורך שנות קיומה. במסגרת התחרות, עמדו בשבועות האחרונים לבחירת הציבור, באינטרנט, 70 מההמצאות, מתוכן בחר הציבור את מערכת "כיפת ברזל" כהמצאה המובילה.

התחרות התנהלה בשני שלבים – בשלב הראשון, בחרו למעלה מ-52,000 גולשות וגולשים, מתוך 70 המצאות, את 9 ההמצאות העולות לגמר ממגוון קטגוריות, ובשלב השני בחרו למעלה מ- 63,000 גולשות וגולשים נוספים, את ההמצאה של המדינה, לפי הסדר הבא (נתוני השלב השני):

כיפת ברזל – 28% מהקולות

Waze – 17.77%

טפטפות – 17.75%

דיסק און קי – 10.96%

רובוט לסיוע בניתוחים – 8.18%

ווטרגן (ייצור מים) – 8.08%

סנדלי שורש – 4.38%

צ'ק פוינט – 2.69%

אופק – 2.18%

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "ישראל הפכה במהלך שנות קיומה למעצמה עולמית בכל מה שנוגע ביזמות וחדשנות טכנולוגית ומדעית. התעוזה, הרעיונות וההמצאות שמקורם בצורך הקיומי של המדינה עוד בשנותיה הראשונות להגן ולקיים את עצמה בכוחותיה היא, פרצו אל העולם כולו והפכו את ישראל לחממה טכנולוגית לעולם כולו. אני בטוח שהתכונות הישראליות, ובכללן חשיבה מקורית, נועזות, הסתגלות מהירה לתנאים משתנים ויכולת לעקוף מחסומים מלאכותיים מסייעים ויסייעו לנו להמשיך ולהביא לעולם את בשורת היזמות והחדשנות הישראלית גם בעתיד".

"אין חולק שההמצאות שנבחרו זה עתה בתחרות על ידי הציבור כהמצאות המובילות, הן דוגמאות מצוינות ליכולת ההמצאה, החשיבה והחדשנות הישראלית אשר מספקים פתרונות לאתגרים מהותיים, מהווים השראה לעולם כולו והרבה גאווה לאומית לישראל. משרד הכלכלה והתעשייה גאה להציג ולשתף את הציבור באמצעות תחרות "ההמצאות של ישראל" במגוון הרחב של ההמצאות, החידושים והטכנולוגיות שההון האנושי הייחודי של ישראל הביא לעולם במהלך שנות המדינה עד כה", הוסיף כהן.