ד"ר קרנית פלוג
ד"ר קרנית פלוגצילום: פלאש 90

לקראת יום העצמאות ובמסגרת חגיגות שנת ה- 70 למדינת ישראל, ינפיק בנק ישראל מטבעות זיכרון לציון 70 שנות עצמאות המדינה, שאישרה ועדת טקסים וסמלים בראשותה של השרה מירי רגב.

מטבעות הזיכרון, המונפקים על גבי מתכות יקרות (כסף וזהב) יונפקו בשלוש מהדורות, בערכים של 1 ש"ח (כסף רגיל), 2 ש"ח (כסף קשוט) ו- 10 ש"ח (זהב קשוט).

בצד הנושא של המטבע יופיע הסמליל הרשמי, כפי שנבחר על ידי ממשלת ישראל ומנהלת אירועי ה- 70 שנה למדינה בראשות שרת התרבות והספורט הגב' מירי רגב. בצד הערך של המטבע, שעוצב על ידי המעצבת מיכל חמאוי, מופיעים שני פסיו של דגל המדינה וביניהם הערך הנקוב. עיצובו של צד הנושא כולל מגן דוד ובתוכו המספר 70, מהם נמשך קו המתפרק לאיורי פיקסלים המסמלים עתיד, קדמה וטכנולוגיה. בתוך המגן דוד מופיעה גם המילה "ישראל" בכתב סת"ם והמילים "מורשת של חדשנות". בשולי המטבע יופיע גם הכיתוב "70 שנה למדינת ישראל" בעברית, ערבית ובאנגלית.

לדברי שרת התרבות והספורט, מירי רגב "בהמשך להחלטת ועדת השרים לסמלים וטקסים שבראשה אני עומדת, אני גאה על השקת המטבעות החדשים לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל. העיצוב הייחודי של המטבע המבטא את העתיד, הקדמה והטכנולוגיה, יחד עם הכיתוב מורשת של חדשנות, מאפיין בצורה הטובה ביותר את מדינת ישראל אחרי 70 שנות. הכלכלה שלנו פורחת ואנו בצמיחה מתמדת בזכות ההון האנושי הנדיר הקיים במדינת ישראל. המטבעות החדשים מסמלים ציון דרך של 70 שנים בהם הפרחנו את השממה והצמחנו כלכלה לתפארת. אני מודה לנגידה הגברת קרנית פלוג על שיתוף הפעולה."

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג ציינה כי "מדינת ישראל השיגה הישגים כלכליים עצומים ב-70 שנותיה: הצמיחה הכלכלית שידעה המדינה הביאה לגידול מרשים ברמת החיים, תוך קליטה מוצלחת של גלי עלייה רבים. הפכנו ממדינה שעיקר גאוותה הייתה על יצוא התפוזים, ושסבלה מאפיזודות ארוכות של חוסר יציבות כלכלית, למדינה המתפארת בתעשיית הייטק שנשענת על ידע וחדשנות פורצי דרך, ושבולטת ביציבות מקרו כלכלית ופיננסית. ערב יום העצמאות ה-70 למדינה, שבנק ישראל יציין אותו בהנפקת מטבע זיכרון מיוחד, עומדים בפנינו הרבה מאוד אתגרים חברתיים וכלכליים, אך יש לנו גם לא מעט במה להתגאות".

צילום:  קרן אור-אלי גרוס
צילום: קרן אור-אלי גרוס