נשות הכותל. למצולמות אין קשר לידיעה
נשות הכותל. למצולמות אין קשר לידיעהצילום: עדי גפן/TPS
במרכז ליב''ה פנו לשר הדתות דוד אזולאי כדי שימנע את הפרובוקציה שמתכננות מחר (שני) "נשות הכותל" בתפילת ראש חודש אייר בכותל המערבי.

אנשי ליב"ה טוענים כי בראשי חודשים שוררת אנרכיה ברחבת הכותל, כאשר השוטרים ומאבטחי הקרן למורשת הכותל לא מונעים מהנשים הללו לעשות ככל העולה על רוחן.

במכתב לשר הדתות מתארים אנשי ליב''ה כי בראש חודש אדר פרצו הנשים את המחסומים ופרצו למרכז עזרת הנשים, בניגוד לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ואף זכו לגיבוי ושמירה מצד סדרני הקרן למורשת הכותל.

"בטקסיהן ובמהומה שעוררו, הן פגעו בנשים שביקשו לשאת תפילת ראש חודש בכותל, בנערות בילדות, וכן בגברים מעברה השני של המחיצה. אנו קיבלנו תלונות קשות מנשים ומנערות שלא הצליחו להתפלל לנוכח התפרצותן של הנשים הללו לרחבה, ואשר חוו פגיעה קשה אל מול ביזוי המקום הקדוש", כותבים אנשי מרכז ליב''ה.

הם מבקשים משר הדתות אזולאי להתערב לאלתר, "לאור ה'ריק' שנוצר בחודשים האחרונים, כאשר סדרני הקרן למורשת הכותל מטילים את האחריות המעשית על משטרת ישראל ומנגד משטרת ישראל מטילה את האחריות המעשית על סדרני הקרן, אנו מבקשים ממך, כבוד השר, כי תיקח לידיך באופן אישי את הטיפול באנרכיה ששורת כיום בתחום זה ותדאג לאכוף את הסדר והחוק ברחבת הכותל, ולא לאפשר למיעוט קיצוני ופרובוקטיבי לנסות להכתיב לנו את שינוי כללי המשחק".