ממשפחה חרדית לדגלן בטקס יום העצמאותאלירן אהרון

בין דגלני צה"ל הנערכים לטקס יום העצמאות המתקרב מצאנו גם את רס"ל שלומי בן יאיר, בן למשפחה חרדית מצפת המספר על ההחלטה להתגייס לצה"ל בניגוד לעמדת המשפחה ועל התחושות לקראת החג המתקרב.

רס"ל בן יאיר מספר כי אביו הוא ראש כולל אברכים מוכר בצפת ו"בהתחלה כשהתגייסתי ההורים שלי לא קיבלו את זה, אבל היום, אחרי מהלך ארוך בצבא, אני יכול לומר שהם גאים בי בשירות המשמעותי שאני עושה".

בן יאיר משמש כיום כנגד יחידה בבסיס של פיקוד העורף, ולדבריו השתתפות כדגלן בטקס יום העצמאות הייתה עבורו חלום שעבור הגשמתו נאבק על אף שבשלב הראשון לא התקבל. הוריו מצידם חשים גאווה על מימוש החלום של השתתפות בטקס.

"כנגד יחידה הדחף הוא לראות טקס שכל המדינה מסתכלת עליו ולהבין שאתה חלק ממנו זה נותן תחושת סיפוק ורצון להילחם כדי להיות חלק מהמעמד המרגש הזה", הוא אומר ומספר כי לטקס עצמו תגיע אמו ועבורו מדובר בהשלמת ההישג.

למשפחות חרדיות שבניהם שואפים להתגייס לצה"ל אומר בן יאיר: "ההורים צריכים לדעת שהילד שהם הביאו לעולם הוא הילד שלהם וצריך לקבל אותו כפי שהוא ולתמוך בו, כי אם לא תתמכו בו הדרכים שהיעדר התמיכה תביא אותו אליהם יהיו דרכים גרועות יתר. כשאתה תומך בילד ומראה לו שאתה גאה בו הוא ישאף קדימה ויגיע להישגים גבוהים".