ראיון עם הרב ניר בן ארציחזקי ברוך

בראיון מיוחד לקראת יום העצמאות השבעים של מדינת ישראל מתייחס הרב ניר בן ארצי בראיון לערוץ 7 לתקופה המורכבת העוברת על עם ישראל בעת האחרונה.

הרב בן ארצי מזכיר כי הרדיפות של עם ישראל מתחילות מקדמא דנא, מימי עשיו השונא ליעקב וממשיכות לאורך הדורות עד לימי הקמתה של מדינת ישראל והמלחמות שעברה המדינה, ובכל אלה ניכרת עזרתו של הקב"ה לעמו. לזאת מוסיף הרב בן ארצי ומדגיש כי אמנם בכל מקום רודפים את עם ישראל, אך מחוץ לארץ ישראל המצב והרדיפות גרועות עוד יותר.

"התוהו ובוהו בחוץ לארץ", אומר הרב ומזכיר את הסערה המתחוללת בסוריה בעוד בארץ ישראל נשמר השקט היחסי, גם אם גורמי טרור מנסים ומבקשים להפר אותו. הרב קורא לעם ישראל שלא להיכנס לשאננות אלא לשמור על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ולעשות ככל יכולתו להגנתו המעשית.

"את כל עם ישראל אוהב הקב"ה וכשהוא גירש אותנו אחרי חורבן הבית ופיזר אותנו בעולם הוא ידע כמה יהיו בכל מקום ומקום. יעקב אבינו לקח ארבע נשים כשכל אחד מהשבטים הוא בעל אופי משלו. גם בארץ ישראל הקדושה כל היהודים טובים ולכל אחד הייעוד שלו וכל היהודים צריכים להיות מאוחדים ומלוכדים בלי לחפש כיסאות ולהפיל את האחר".

בדבריו מתייחס הרב בן ארצי לשמאל הישראלי ועורך הפרדה בין אנשי השמאל מקרב העם היהודי לבין גויים המגיעים יחד עם השמאלנים "וזו הבעיה האמיתית", אומר הרב ומתכוון לגופים כמו האיחוד האירופי ואחרים. "בורא עולם רוצה אחדות בעם ישראל וכשיש אחדות כזו, הכל יסתדר"

הוא מתייחס לתקיפת הקואליציה בסוריה וקובע כי יד ה' במתרחש בסוריה והוא מזכיר את היחס לו קיבלו חיילי צה"ל מהסורים במלחמת יום כיפור, כאשר חיילים ישראליים עונו נשחטו ובותרו באכזריות, "בורא עולם לא שוכח להם את זה. אם בורא עולם לא היה פוגע בהם לפני שש שנים הם היו היום מעצמה שהייתה יכולה לפזר אלפי טילים בכל יום. הקב"ה מפרק את מעוז האכזריות, סוריה. אבא שבשמים ידע את התכניות של סוריה שהתכוונה לתקוף במהלך המלחמה בעזה וסכסך אותם בתוך עצמם. כל העולם מפציץ בתוך סוריה ובישראל יש שקט יחסי".

לדברי הרב בן ארצי לא טראמפ, לא פוטין ולא מנהיגים אחרים מעוניינים במלחמת עולם שלישית שתהיה סופו של העולם, אלא רק להרתיע ולהתריע מפני השימוש בגז. "זה נראה כאילו הכול בדרך הטבע אבל בורא עולם הוא שמכוון את הכול".

עוד מוסיף הרב בן ארצי ומזכיר את הפתרון שנמצא להתמודדות עם מנהרות הטרור, פתרון שגם הוא מגיע ביד ה'. זאת יחד עם המשך העלייה והקליטה של יהודים מאירופה בארץ ישראל. לשם כך, מסביר הרב, הוקמה מדינת ישראל בידי הקב"ה וכל זאת לקראת עידן המשיח המתקרב.

"אבא שבשמים נכנס במוחם של המדענים ומגלה להם את הפטנטים וכך הוא מנהל את העולם", אומר הרב הרואה במלחמות הכוללות בין מדינות ערב לבין עצמן, אותן מדינות שכולן היו נגד עם ישראל ומדינתו, ראיה ועדות למעורבות הקב"ה במתרחש בעולמו.

בהמשך השיחה עמו מתייחס הרב בן ארצי לפרשת חטיפתו מלפני כעשור שנים. הוא מזכיר כי "הכול היה עניין של כסף. הם רדפו אחרי הכסף שלא עניין אותי. היום אני משגיח על הכסף שיכול להיות הדבר הכי חשוב והכי רע בעולם".

על ההתמודדות בימי החטיפה אומר הרב כי במשך שלוש שנים האמונה בבורא עולם היא שהחזיקה אותו, האמונה שבשבוע הבא ישוחרר מהמרתף בו הוחזק, ואולי בשבוע שלאחר מכן וכן הלאה. כך שלוש שנים.

הרב בן ארצי מספר על ההפתעה שחש כשהבין שהוא חטוף ומוחזק במרתף מבלי להבין את הסיבה, אך בהמשך הבין כי מדובר בחשבונותיו של הקב"ה, חשבונות הכוללים תיקונים וייסורים, "לא כל דבר ה' מודיע, כמו שהוא לא הודיע ליעקב איפה נמצא יוסף".

"אלה שחטפו אותי היו אנשים שהחזרתי בתשובה והיו קרובים אליי. אחד מהם היה נשוי לבת אחותי. הם היו בני בית אצלי ועבדו מכל הלב והנשמה בכוללים, בישיבות ובמכינה הצבאית שהייתה על שמו של עמנואל מורנו ז"ל והמדרשה לבנות. הם פעלו ואני הייתי בכנסים או בעזרה לנזקקים. זו הייתה לי הפתעה עד הרגע האחרון, שבו הפתיעו אותי בטבריה כשעשו מה שעשו כשהחשבונות שלהם היו לגנוב את הכסף".

על השאלה כיצד דווקא הוא הרואה דברים בחייהם של אחרים לא זיהה את המתחולל בחצרו שלו, משיב הרב בן ארצי כי "רוח הקודש שאני רואה בבני אדם כמעט הכול, אבל הקב"ה הסתיר ויש לו את החשבונות שלו להסתיר".

"יש דברים שהקב"ה מסתיר אותם ורוח הקודש והנבואה הם שלו. רוח הקודש היא לא דבר שעובר בגנים מדור לדור. לא קונים את זה במכולת ולא לומדים את זה. ריבונו של עולם נותן את הכוחות האלה כדי לעזור בהם לעם ישראל. באותו הזמן סגרו את זה מלמעלה במשך שלוש שנים וזה חשבון של בורא עולם".

באשר לזירה הפוליטית אומר הרב בן ארצי כי הימין בישראל לא ייפול וימשיך בממשלת ישראל. השמאל הוא השוט לשמירת הימין שימשיך בדרך הטובה, אך הימין צריך להתאחד ולא להתווכח בינו לבין עצמו. הרב מזכיר את החשיבות שהקב"ה רואה בכל גרגר מארץ ישראל ואינו רוצה לוותר עליו.

"הימין לא ייפול, הימין תמיד ינצח כי הקב"ה הביא אותנו לארץ ישראל כדי שהימין הטהרה והקדושה יתחזקו ושכולנו נהיה מאוחדים", אומר הרב בן ארצי ובאשר לעתידו של ראש הממשלה הוא אומר: "מכל דבר קטן עשו הר, אבל מעבר לזה אני לא יכול להגיד כלום. הוא שורד. הקב"ה קבע שהוא יהיה ראש ממשלת ישראל כמו שהקב"ה קבע שטראמפ יהיה נשיא ארה"ב למרות שכולם אמרו שקלינטון תהיה. הקב"ה הוא שקבע שפוטין יהיה נשיא רוסיה כי הוא עם עם ישראל בהסוואה, מוכר נשק לאיראנים ולסורים ולמדינות ערב ומתפרנס מזה, ומצד שני שומר את עם ישראל בשקט בלב".

"הקב"ה לא מעוניין שיהיו בחירות. הכלכלה בישראל הכי טובה בעולם, בונים בתים בלי סוף, באים עולים וגם הגשם טוב. הכל מצוין בארץ ישראל. גם הממשלה בסדר גמור, אז יש ויכוחים", אומר הרב וכשהוא נשאל אודות נפתלי בנט הוא משיב: "הוא בסדר גמור. הוא רוצה שמדינת ישראל תהיה חזקה ויבואו יהודים מחוץ לארץ לישראל כדי לחזק את אדמת הקודש ולשמור על כל סנטימטר בארץ הקודש".

לקראת יום העצמאות המתקרב אומר הרב בן ארצי כי זהו היום היפה ביותר מאז שנת 48'. לזה הוא מוסיף ומזכיר את החלטת טראמפ להעברת השגרירות לירושלים. כמו כן הוא מזכיר את ייחודיותו של המספר 7 במסורת היהודית, "השביעיות אצל בורא עולם הם מספר מיוחד".