טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואותצילום: הלל מאיר/TPS

מפיק טקס הדלקת המשואות דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקצר את נאומיהם בטקס שייערך מחר בערב (רביעי) בהר הרצל, ערב יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

המפיק הסביר כי לאחר החזרה הגנרלית שנערכה אמש התברר כי אורכו של הטקס חורג מהזמנים שנקבעו. נאומו של אדלשטיין נמשך כרבע שעה, ועל כן הוא נדרש לקצרו ל-7 דקות. ראש הממשלה נתניהו נדרש לנאום 5 דקות בלבד.

במכתב ששלח המפיק למנכ''ל משרד התרבות והספורט ולמנהל מרכז ההסברה, נכתב "ברצוני להתריע בפניך שהחזרה הגנרלית שערכנו אתמול התחילה בדיוק בזמן והתקיימה ללא עיכובים כלשהם, ואף על פי כן הסתיימה בשעה 22:15 לערך, וכל זאת עדיין ללא נאומו של רה"מ. זוהי שעות סיום בעייתית מאוד הדורשת התייחסות וטיפול מיידים".

בעקבות עמדת המפיק, משרד התרבות שיגר מכתב לראש הסגל של רה"מ ולמנכ"ל הכנסת, ובו נכתב כי "כיו"ר מנהלת אירועי ה-70 ומנכ"ל משרד התרבות והספורט המופקד מקצועית על מכלול האירועים אני מבקש להביע חשש שהתארכות הטקס אחרי השעה 22:00".

עוד נכתב כי "במידה ונאומי יו"ר הכנסת ורה"מ יתארכו מעבר לבקשת המפיק, משמעותם סיכון ממשי וודאי לקיום השידורים הישירים במעל 32 במות ברחבי הארץ ובעולם בהם ישודר השיר הללויה במקביל, בהיערכות מורכבת כמותה לא הייתה בארץ.

''אבקשכם להקפיד שיו"ר הכנסת וראש הממשלה יסיימו את נאומיהם בזמן המבוקש, ראש הממשלה סה"כ 5 דקות ויו"ר הכנסת 7 דקות, על מנת שלא לפגוע בשידורים המתוכננים ובטקסים".