התלמידות בתל אביב
התלמידות בתל אביבצילום: צביה רבבה

תחת הכותרת "70 פנים למדינה" 500 תלמידות מאולפנת צביה רבבה למסע הכנה רוחני לקראת יום העצמאות.

המסע שלקח את התלמידות מימי הקמתה של המדינה עד לימנו אנו, החל בשחזור משט המעפילים של ניצולי השואה אל ישראל. לאחר מכן סיירו התלמידות במוזיאון הפלמ"ח והאצ''ל, שם למדו על התקופה ועל פועלם של חברי המחתרות.

בהמשך יצאו התלמידות להכיר ולהיפגש עם אוכלוסיות שונות ומגוונות בעם ישראל במטרה להרבות אהבה ואחדות. כך בביקור שנעשה בעיר לוד, נפגשו התלמידות עם תושבי המקום, נפגשו עם נציגי הגרעין התורני בעיר וסיירו בעקבות מקומות היסטוריים בלוד, תוך חלוקת מאות דגלי ישראל לעוברים ושבים.

בביקור בבני ברק, התארחו התלמידות בבתים של תושבים ושמעו על תפיסת עולמם ולאחר מכן סיירו ברחבי העיר. בביקור בקיבוץ יבנה, נפגשו התלמידות עם קיבוצניקים אשר ספרו על תפיסת עולמה של התנועה הקיבוצית ובתוכה הקיבוץ הדתי.

בסיום המסע נהנו התלמידות מהאוכל האולטימטיבי הישראלי - פלאפל מסורתי, ולאחר מכן התקיים טקס הדלקת משואות בהשתתפות ראש מנהל החמ"ד הרב אברהם ליפשיץ, ראש רשת החינוך 'נעם-צביה' הרב שמחה ויסמן ומפקח האולפנה הרב אהרון אדלר.

ראש אולפנת צביה רבבה, הרב שמואל וייס, סיפר לתלמידות בטקס "כי המסע הוא הגשמת חלום של מספר שנים יחד עם צוות המורים. בייחוד לתלמידות השומרון שגרות ביישובים דומים, ישנה חשיבות עליונה להכיר את עם ישראל באופן בלתי אמצעי, לשמוע על המשימות הלאומיות שלפנינו, ולהתמלא בגאווה גדולה בעם שלנו.

''אנו נרגשים ושמחים על הזכות שניתנה לנו להגשים חלום זה בדרך כל כך מיוחדת לקראת שנתה ה-70 של המדינה. אין לי ספק כי השנה בעקבות המסע, יחוו התלמידות האולפנה את יום העצמאות בעוצמה אחרת ויחזקו את העין הטובה כלפי החברה הישראלית כולה וכלפי מדינת ישראל".