מוטי מורל ז"ל (מימין)
מוטי מורל ז"ל (מימין)צילום: נועם וידר

שיחה אחרונה בערוץ 7

מוטי מורל, יועץ תקשורת ופרסומאי בולט, נהרג בצהריים (שלישי) בתאונת דרכים בדרך מנחם בגין סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב והוא בן 66.

מורל שרכב על אופניים חשמליים נפגע על ידי משאית. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית וצוות מד"א קבע את מותו במקום.

פאראמדיקית מד"א ענבל גלבר סיפרה: "במרכז הצומת הגדול שכב רוכב האופניים כבן 66 כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה לאחר שנפגע ממשאית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".

מורל ניהל שורה של מערכות בחירות סוערות לכנסת החל משלהי שנות ה-80. הוא ל היה חלק מצוות הבחירות של הליכוד בשנת 1988, קופירייטר ראשי במערכת הבחירות של יצחק רבין בשנת 1992 ("ישראל מחכה לרבין"), מנהל הקמפיין במערכת הבחירות של בנימין נתניהו ב-1996 ("פרס יחלק את ירושלים"), ושל מפלגת ישראל בעלייה בשנת 1999 ("נאש קונטרול").

אחד ההישגים הגדולים של מורל הוא ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות 1996 מול שמעון פרס. נתניהו פיגר בסקרים בפער של כ-20%, ונראה היה כי הניצחון של פרס מובטח. הסלוגן "פרס יחלק את ירושלים" שהגה מורל סייע לניצחונו של נתניהו.

מורל ניהל גם שורה של קמפיינים ומאבקים בולטים ברמה התקשורתית, בהם שביתת הרופאים בשנת 2000, מאבק ניצולי השואה ב- 2007, המאבק להקמת בית חולים באשדוד ב-2008, מאבק ארגון נכי צה"ל ב-2009, מאבק להקמת גדר בגבול מצרים לעצירת ההסתננות מאפריקה לישראל ועוד.

איש יחסי הציבור זאב ינאי שעבד עם מורל ספד לו בצער רב, "מוטי מורל נהרג. ככה היה כותב את זה. כותרת פשוטה, שנותנות בוקס בבטן, שצורבת תמונה לתוך הראש, שאי-אפשר להפסיק לחשוב עליה.

מורל - איש מבריק ואסטרטג גאון שנתן לי את ההזדמנות הגדולה של חיי. פתח בפניי את האפשרות להיות הטוב ביותר שאני יכול. מיועץ תקשורת הוא נתן לי לצמוח ולנהל מקצועית את משרדו ולעבוד בתיקים שאנשי מקצוע מריירים עליהם. מוטי - בדרך גם הפכנו לחברים. לשותפים לדרך. שעות של שיחות, של ויכוחים, הסכמות או חוסר הסכמות עד התשה.

נהרג - כל דבר בחיים שלו היה בגדול. עם דרמה. כדי שמלא אנשים ידברו על זה. לא הייתי מצפה לפחות מזה בתמונת היציאה שלו מהמחזה הגדול של חייו. מוטי, אתגעגע...".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים בעקבות פטירתו של מורל, "שמעתי בצער רב על מותו הטראגי של מוטי מורל. מוטי עמד בשורה הראשונה של יועצי התקשורת בישראל. הוא בלט במקצועיותו, בתבונתו, בחדות מחשבתו ובמרצו הבלתי נלאה. רעייתי ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".