הרב יעקב רוז'ה
הרב יעקב רוז'הצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רב המכון הפתולוגי באבו כביר, הרב יעקב רוז'ה, מספר היום (רביעי) לראשונה על המצב המפליא בו אותרו גופות שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד.

"בזמן של מציאת הנערים היו טענות שכביכול יש תמונות שלהם ועליהם סימני התעללות. "מדובר היה בתמונות זוועה שרצו ברשתות ובמדיה, בצורה לא רשמית ולא נכונה בכלל. לא היה להם קשר לנפטרים, ה' יקום דמם", סיפר הרב רוז'ה ב'ישראל היום'.

הוא הוסיף, "לראשונה בחיי נתקלתי בגופות ששכבו בשדה במזג אוויר חם ולא נמצאו על גופם תולעים. אני יכול להעיד ולומר שבשלושת הקדושים לא שלטה רימה ותולעה. חוץ מפגיעות הירי לא היו כל סימני התעללות או פגיעה. כששאלתי את הרופאים במכון לרפואה משפטית על העניין הם התפעלו ואמרו לי שאין לתופעה הזו הסבר מדעי".

הרב רוז'ה, עוסק כבר יותר מ-45 שנים בזיהוי חללי צה"ל. הוא משמש גם כיו"ר ועד רבני זק"א וחבר מועצת הרבנות הראשית.

הוא גם היה אחד מחברי הצוות שעסק בשאלה האם להכריז על הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, כחללי צה"ל.

"הרב הצבאי הראשי דאז, הרב רפי פרץ, הקים בית דין מיוחד לבדיקת העניין. עבדנו במשך 30 שעות, ללא הפסקה, ועל סמך עדויות של מומחים בתחומים שונים כמו בליסטיקה, זוויות ירי. על סמך ידיעות מודיעיניות חשובות ותחומים שונים הגענו למסקנה ששניהם לא בחיים. יש קושי גדול גם לנו כבית דין וגם למשפחות לשמוע את הדברים הקשים האלו ולקבל את זה".