שלום סלח ליאלירן אהרון

אמיתי שרקי, אחיו של שלום שרקי הי"ד שנרצח בפיגוע דריסה בגבעה הצרפתית בירושלים נשא דברים כנים על יחסיו המורכבים עם האח שנרצח. את הדברים אמר בטקס של ארגון 'משפחה אחת' התומך בבני המשפחות השכולות.

"היינו אחים כמו כל האחים, רבים, אוהבים, משלימים ורבים שוב. הזיכרונות שלי ממנו הם של אח גדול וחזק שכבר חוה חיים שלמים. ככל שגדלתי היחסים בינינו התערערו והפכו למורכבים. אני ושלום לא הסתדרנו ורבנו המון", הוא מספר.

"זה התחיל ממריבות קטנות והמשיך לוויכוחים על דברים יותר משמעותיים. בתקופה הזו כמעט ולא דיברנו ולמעשה התנתקנו. היו בינינו פיצוצים ומריבות קשות. פעם אחת באחת המריבות שלום תפס אותי ואמר לי 'אני יודע שאנחנו רבים עכשיו ואולי זה לא נראה ככה אבל אני אוהב אותך'. לא ידעתי להכיל את המשפט הזה ואטמתי את הלב שלי בפניו. מאז לא דיברתי אתו לתקופה של חצי שנה".

ממשיך אמיתי ומספר כיצד שבוע לפני הרצח נפגש עם שלום "פגישה מהוססת ובלי מילים". בפגישה זו לא ידע כיצד לגשת בעוד שלום ניסה לגשר על הפער ולהשלים, אך "גם אז לא נתתי לרגשות האמיתיים שלי לצאת החוצה ונשארתי אדיש. שלושה ימים אחר כך שלום נרצח".

"בליל הרצח הגענו לבית החולים והיינו אתו בשעות האחרונות. ברגע המוות ביקשתי סליחה אבל זה הרגיש לי קצת מאוחר מדי. במהלך השנתיים האחרונות הסתובבתי עם תחושת אשמה והחמצה נוראית, שאחי שלום עזב את העולם ואותי כשלא היינו בסדר אחד עם השני. שלא הספקתי להגיד סליחה להגיד שלום ולחבק. תחושת פספוס על שלא הספקתי להרגיש אותו כאח אוהב כפי שהרגיש כלפיי".

מוסיף האח ומספר על תקופה קשה בה לא הצליח להתאבל על אחיו ולחוות את האבדן והדבר הוביל לניתוק מהזיכרונות עם אחיו, "הרגשתי אשמה על הסיום הזה ועל ההתנהגות שלי כלפיו. לא יכולתי להמשיך כך והחלטתי לכתוב לו מכתב ולבקש סליחה", אמר אמיתי. "סליחה שלא נתתי לנו לחוות אחד את השני כאחים אוהבים. החלטתי להמשיך את מערכת היחסים שלנו, להרגיש אותו איתי להתגעגע ולבכות עליו".

אמיתי מספר כיצד במשך תקופה ארוכה לא חש בנוח לקרוא את המכתב שכתב, אך לפני שנה חש שלא יוכל להמשיך ולהחזיק בתחושות אלה, הלך לקברו של שלום, קרא את המכתב, בכה ומכאן ואילך הוא יכול להיזכר באחיו מבלי לחוש אשמה.

"שלום סלח לי", אומר אמיתי. "היום אני ושלום מצאנו דרך וקשר משלנו בלי מתווכים. היום אני יכול לחיות עם האבדן ולתת לעצמי להתאבל ולהתגעגע לאח שלי", הוא אומר ומציין כי בתקופה זו יש בו גם את היכולת לאסוף כוחות מסיפור הקשר המורכב עם האח שנרצח, "אני רוצה ומקווה שאמשיך לקבל כוחות משלום, מדרך החיים שלו מהגעגוע אליו ומהחוויות הקשות והשמחות שלנו יחד. היום אני עומד ומרגיש שאוכל בלב שלם לומר לשלום, גם אני אוהב אותך", חתם את דבריו.