יוזמה ברוכה לחיזוק תודעת הר הזיתים
יוזמה ברוכה לחיזוק תודעת הר הזיתיםצילום: אליאור בן חיים

600 בני אדם השתתפו בערב זיכרון מרגש לחללי מערכות ישראל שהתקיים אמש (שלישי) ב"יד אבשלום" למרגלות הר הזיתים.

האירוע התקיים בליווי תזמורתו של משה להב ו"הטיש הגדול". קודם לכן התקיימו סיורים בהר הזיתים בעקבות החיילים והלוחמים בהדרכת "עיר דוד ירושלים הקדומה".

המדריכים סיפרו למסיירים על לוחמי ישראל שהקדישו חייהם עבור מדינת ישראל, נפלו בקרבות ונטמנו בהר הזיתים. גם היום (רביעי) נמשכו הסיורים והשתתפו בהם 2000 תלמידי תיכון ממוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.

ראש מועצת בתי העלמין בירושלים ויוזם האירוע, הרב הלל הורביץ, אמר כי "אין מקום מתאים יותר לקיים את ערב יום הזיכרון מאשר המקום הזה המייצר זיכרון של שרשרת הדורות יחד עם הציפייה להשראת השכינה בהר הבית.

"מרגש לראות את מאות המשתתפים מכלל הציבור הישראלי, צעירים ומבוגרים, דתיים, חרדים וחילונים אשר באו לשאוב כוח מהחיבור הלאומי שנוצר. באנו לכאן על מנת להתחבר לכל אותם אלה שקבורים כאן, במקום הקדוש הזה, ונלחמו למען עם ישראל ומדינת ישראל", הדגיש.

"הטיש הגדול" בהר הזיתים

עודד פלוס, מנכ"ל משרד הדתות, סיפר לאחר האירוע ״היינו עדים הערב לעוד יוזמה ברוכה, בשרשרת הפעילות המבוצעת על ידי מועצת בתי העלמין והרב הלל הורביץ לחיזוק תודעת הר הזיתים.

''הסיורים שהתקיימו מוקדם יותר, וערב שירי הלוחמים לציון יום הזיכרון לחללי צה״ל ופעולות האיבה, מביאים לידי ביטוי באופן ברור את חיזוק הזיקה להר הזיתים. כל אלו יוצרים חיבור של עבר והווה, המוביל לעתיד מחזק ומבטיח״, אמר פלוס.

האירוע נערך בשיתוף משרד ירושלים ומורשת ובהפקת משרד הפרסום ויחסי הציבור אשחר&more.

צילום: אליאור בן חיים