אבי פרחן ומשפחתו
אבי פרחן ומשפחתוצילום: באדיבות המשפחה

המשטרה עצרה ביום העצמאות שלושה יהודים במהלך "צעדת השיבה" של ערביי ישראל שנערכה סמוך לעתלית במחאה על יום העצמאות שחוגגת ישראל. במהלך הצעדה נשאו המשתתפים דגלי אש"ף.

בין העצורים סא"ל במילואים אבי פרחן, מגורש מגוש קטיף ותושב נווה ים שעמד בצומת עתלית עם אשתו לורה ובתו גנית כשהם נושאים דגלי ישראל.

"זה היה מעצר מנע כדי להרחיק אותי מהאזור", סיפר הבוקר לערוץ 7, "המשטרה עוצרת קצין במילואים שמניף דגל ישראל ביום העצמאות, כדי לאפשר לאלפי ערבים לקיים אירוע נכבה שבו הונפו דגלי אש"ף", תקף פרחן, "משטרת זיכרון יעקב מנעה ממני למחות בצורה שקטה זאת ללא התגרות, רק עם דגל ישראל".

"המשטרה פוחדת מערביי ישראל", אומר פרחן, "זו הסיבה שהמשטרה עצרה אותי. דובר המשטרה משקר ואני אדרוש ממנו התנצלות. אני מבזה את דגל ישראל? מי שמבזה את דגל ישראל הוא מי שעוצר את אבי פרחן".

"אני רוצה למחות על האיוולת של אלה שאפשרו את הצעדה הזו. מבכירי ממשלת ישראל ועד ראש מועצת חוף הכרמל - אלה אפשרו בשנת ה-70 למדינת ישראל לקיים צעדה אנטי יהודית המנסה לחבל במעמדה של ישראל".

פרחן טוען, ''גזלו ממני את העצמאות שלי. אני פונה למפכ"ל שיודע מה אני ומי אני ודורש להתנצל בפניי''.

המשטרה דחתה את הדברים ומסרה, "בעקבות פרסום שגוי המציג מעצר לכאורה של אזרח 'בגלל הנפת דגל ישראל', הורינו להבהיר כי מדובר בעיוות המציאות, תוך הכפשה מכוערת של עבודת המשטרה, הפועלת למען שלום הציבור וביטחונו".

לדברי המשטרה, "מדובר באזרח שביקש מהמשטרה לקיים מחאה וסירב לתנאי הרישוי שהוצבו, תוך שהוא מפר את הסדר הציבורי, הולך במרכז כביש ראשי ובינעירוני ולא נשמע להנחיות קצין המשטרה שהורה לו לרדת מהכביש".

אבי פרחן מסר בתגובה להודעת המשטרה, "מקומם אותי ומדאיג אותי שמשטרת ישראל טורחת להוציא הודעה שתכנה כל כך רחוק מהאמת. טוב שבתי הסריטה את כל האירוע המוכיח את האמת - לא מרכז כביש, לא כביש ואף לא שולי כביש.

נעצרתי כשצעדתי על השוליים שמעבר לשוליים, ונעצרתי אך ורק כיוון שתהלוכה של אבא אמא ובת נושאי דגלי ישראל ביום העצמאות של מדינתנו לא התאימה לנרטיב של משטרת ישראל והמועצה האיזורית חוף הכרמל שבחרו אותה שעה לארח 'צעדת שיבה' בה התנוססו מאות דגלי פלסטין. התנהלות המשטרה היא שפגעה בכבוד הדגל, הודעתה של המשטרה מכפישה והינה בבחינת לשון הרע. אשקול את צעדיי ובכלל זאת גם פנייה למח"ש".