15 שנות מאסר. כאמל דיאב
15 שנות מאסר. כאמל דיאבצילום: באסל עווידאת, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר עונש של 15 שנות מאסר בפועל על נהג המשאית כאמל דיאב שהורשע בהריגת שלושה בני אדם.

על פי הכרעת הדין, בחודש אוגוסט 2016, נהג דיאב במשאית במשקל של כ-15 טון בכביש 4 מכיוון דרום לצפון, בקרבת הצומת על כביש 70 ליד הכניסה לפרדיס. דיאב נהג כשבגופו סם מסוכן מסוג הרואין.

באותה עת מכונית של קורבנות התאונה חצתה את הצומת באור ירוק מכביש 70 מכיוון מזרח למערב. בתוך המכונית ישבו 5 בני אדם, הנהג רמזי אשקר, לידו נעים סעיד, ובמושב האחורי אנג'ליק נעים ואולגה אשקר שהיו אחיות, וביניהן בכסא בטיחות ישבה התינוקת נ' בתה של אנג'ליק.

כאשר הרכב הפרטי הגיע לצומת הוא נעצר כרכב ראשון בנתיב נסיעה ישר והמתין לאור ירוק. כשהאור התחלף התקדמה המכונית בתוך הצומת. באותו זמן חצה דיאב את הצומת במהירות גבוהה של כ-90 קמ"ש לאחר שהאור האדום דלק כבר שניות רבות. המשאית פגעה בחלק האחורי של הרכב הפרטי וגרמה למותן של אנג'ליק, אולגה והתינוקת, וכן לפציעתם של רמזי וסעיד.

"מידת הפגיעה הייתה קשה מאוד כאשר נהרגו שלוש קורבנות ונפצעו עוד שניים בתאונה קטלנית ומיותרת שנגרמה באופן בלעדי כתוצאה מהתנהגותו הפסולה של הנאשם שלמרות שצרך סמים נהג ברכב כבד במהירות גבוהה בניגוד בוטה לחוקי התנועה", כתב השופט.

תיעוד התאונה מעיד: הנהג נסע באדום