צעיר ברוחו
צעיר ברוחוצילום: יח"צ

אנו רגילים לראות אותם על כסאות גלגלים, עם הליכונים או נוסעים על קולנועיות, תארו לכם שתראו את סבא שלכם, השכן או אפילו את עצמכם אם הגעתם לגיל גבורות מדוושים על אופניים חשמליות כמו אחרון הנערים המתבגרים, עולם כזה בו ישישים בגילאי הזקנה נוסעים על אופניים חשמליים נראה בריא ומוגן יותר, הנסיעה על אופניים חשמליים מקובלת בעיקר בגילאים צעירים, אך שימו לב שהמאפיינים של האופניים החשמליים תואמים בדיוק את הצרכים של האזרח הוותיק. אם הרוכב גם נהנה מהנסיעה הזו, הוא יהפוך את האופניים להיות הרגליים החילופיות שלו וייהנה מהחיים כמו בן תשחורת.

יש יתרונות רבים לנסיעה על אופניים חשמליים בגילאים מבוגרים.

נושא שאין להתעלם ממנו הוא חוסר הרצון או המוטיבציה של קשישים לבצע פעילות גופנית או אימוני כושר, כל החיים התאמצתם, עבדתם קשה לטובתכם ולטובת יקיריכם, עכשיו לכאורה הגיע הזמן לקטוף את פירות הנחת, אולם זה לא נכון, תזונה לא בריאה ולא מאוזנת בגיל השלישי עלולה לגרום לתופעות בריאותיות לא נעימות ואף מסוכנות, כמו כן, החוסר בפעילות הגופנית משפיע על החיוניות ועל החוזק של הגוף, מה שעלול לפתח מחלות ניווניות ולגרום לחולשה רצינית, שימוש באופניים חשמליים משלב את אימון הכושר שכל כך נצרך, יחד עם ההתחשבות בכוחות המוגבלים של הנוסע ושימוש במנוע חשמלי תוך כדי נסיעה.

הרעיון החברתי שטמון בנסיעה של אזרחים ותיקים על אופניים חשמליות הוא עמוק משחשבתם, במקום שיכנסו לתוך מעגל הזקנה בעיני כל מי שרואה אותם נעזר בהליכון או במקל הליכה כדי להישען עליו תימנע אם הם ישעטו ברחוב תוך כדי הרכיבה על האופניים החשמליות, התדמית שלהם בעיני החברה וגם בעיני עצמם תשתפר מאד.

בגיל השלישי יש חשיבות רבה לשמירה על כושר ובריאות, גם בריאות פיזית וגם בריאות נפשית, אופניים חשמליים הם תרופה נהדרת לשני הסוגים הללו.