גיל רונן בדיון של הוועדה לזכויות הילד על דו"ח שניט

הסקר האחרון מנבא לאורלי לוי-אבקסיס שמונה מנדטים בכנסת הבאה, לא פחות.

עבור גברים, ולמי שאכפת מזכויותיהם של אזרחים ממין זכר, כניסה משמעותית של לוי-אבקסיס לכנסת הבאה תהיה אסון. לוי-אבקסיס היא פמיניסטית רדיקלית והתייחסותה לגברים היא התייחסות מבזה.

לפני כארבע וחצי שנים יצא לי להשתתף בדיון בכנסת בנושא דו"ח ועדת שניט וביטול חזקת הגיל הרך – הקובעת כי ילדי גירושין עד גיל שש יהיו אצל אימם – דיון אותו ניהלה לוי-אבקסיס כיו"ר הוועדה לזכויות הילד. כוכבת הדיון היתה הפרופ' אסתר הרצוג, אישה בעלת דעות אנטי-גבריות קשות, ומושא להערצתן של הח"כיות הפמיניסטיות.

כשהתחלתי לדבר הפריעה לי פרופ' הרצוג באופן חצוף ושאלה אם אני המצאתי את המונח "פמינאציות", במטרה להכתים אותי. אמרתי לה שלא, והוספתי בעוקצנות שעם זאת, קורה לפעמים שעל ראש הגנב בוער הכובע. ח"כ לוי-אבקסיס מייד "התנפלה" עלי והודיעה שלא תאפשר לי לשאת את דברי. היא התרצתה רק לאחר שהתנצלתי.

בישיבה אחרת באותו נושא, שנה קודם לכן, לוי-אבקסיס אמרה בלי להתבייש שיש לדחות על הסף את ביטול חזקת הגיל הרך מסיבות כלכליות טהורות. לא בגלל שאמהות יותר מתאימות לגדל פעוטות, אלא בגלל שאם הילדים יחלקו את זמנם שווה בשווה בין בית האב לבית האם, אז האבות ישלמו פחות כסף לאמהות. להזכירכם, מזונות ילדים אמורים לכלכל את הילדים, ולא את האמא.

שימו לב לאווירה ששררה באותו דיון וליחס שקיבלו הגברים. הקשיבו לדמגוגיה של לוי-אבקסיס ותשאלו את עצמכם אם אתם עד כדי כך בזים לעצמכם שאתם רוצים לראות אותה בממשלה הבאה. תתעוררו!

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.