הקמפיין החדש
הקמפיין החדשצילום: אם תרצו

תנועת "אם תרצו" יצאה בקמפיין חדש נגד הקרן החדשה לישראל במטרה לחשוף בפני הציבור את העובדה שמדובר בקרן פוליטית שלטענת ''אם תרצו'' פועלת כאופוזיציה גלויה בתוך מדינת ישראל.

במסגרת הקמפיין החדש יודפסו שלטי חוצות ברחבי הארץ תחת הכותרת "מעיפים את הקרן החדשה מישראל", כאשר השלט הראשון כבר הונף בנתיבי איילון בתל אביב.

בשלט ניתן לראות לוחם בחטיבת הצנחנים ומולו נשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון ש"נלחמת" בו כביכול.

פעילותם של הארגונים הנתמכים על ידי הקרן החדשה אינה דבר חדש, אולם בשבועות האחרונים ארגוני הקרן הגבירו הילוך.

כך לדוגמא, ארגון השמאל הקיצוני עדאלה שקיבל 7,601,437 ש"ח מהקרן עתר לבג"ץ במטרה לאסור על צה"ל לעשות שימוש בצלפים בגבול הרצועה. אל ''עדאלה'' הצטרפו ארגוני יש דין, האגודה לזכויות האזרח, 'גישה' והמוקד להגנת הפרט שעתרו לשינוי הוראות פתיחה באש של לוחמי צה"ל. אותם ארגונים קיבלו בשנים האחרונות לא פחות מ-40 מיליון ש"ח מהקרן החדשה לישראל.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג קרא לממשלת ישראל לפעול להוצאת הקרן החדשה אל מחוץ לחוק. לדבריו "אין בעולם הדמוקרטי מקבילה לתופעה כמו הקרן לישראל חדשה. ארגון פוליטי זר שראשיו מצהירים בגלוי כי הם והארגונים שהם מממנים, מהווים האופוזיציה האמתית במדינה המארחת אותם.

''מציאות בה הקרן מעבירה מיליוני שקלים בשנה לארגונים המכפישים את חיילי צה"ל ופועלים למחיקת זהותה היהודית של המדינה, מביאה כל שוחר דמוקרטיה למסקנה כי אין ברירה אלא להוציאה מחוץ לחוק, אלא אם תשנה את דרכיה. אנו מקווים כי במושב הכנסת הנוכחי נבחרי הציבור יבינו את הדחיפות ויפעלו בהתאם. מדובר באבסורד מסוכן שאינו מתקבל על הדעת", אמר פלג.