בדואים בשטחי אש בצאלים
בדואים בשטחי אש בצאליםצילום: תנועת רגבים

בתנועת רגבים בירכו על הצהרת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על גיבוש צעדים חסרי תקדים להגברת אכיפת החוק במגזר הבדואי.

"סרטוני הירי וההתפרעות בכבישי הדרום אותם הפצנו ברשתות החברתיות, עורר רעש רב וקיבל התייחסות נרחבת בתקשורת ואצל הפוליטיקאים. זה משמח ומעודד אבל למען האמת זה בעיקר מדאיג", אומר מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות ברגבים.

"מול הסרטון הזה שזכה להתייחסות רק בזכות התיעוד, יש אלפי אירועים דומים שלא מטופלים, ממש כמו תופעת הגמלים המשוטטים שכנגדה אנו מתריעים כקול קורא במדבר במשך שנים ארוכות, שעולה לכותרות רק כאשר יש הרוגים ופצועים", הוסיף דויטש.

"אם רשויות האכיפה בדרום עובדות לפי מדדי הוויראליות של הסרטונים, מדובר בהתנהלות מסוכנת שתמשיך את מצב האנרכיה בדרום. כמו בכל מקום בארץ, השטח העצום של מרחב הדרום דורש אכיפה יומיומית ונחרצת. כזו הכוללת החרמת נשקים, אכיפה על נהיגה שלא כחוק, סימון בע"ח מסכני חיים וכמובן פעולות נרחבות כנגד אלימות לכל סוגיה", אמר דויטש. "אנו מקווים כי דבריו של השר ארדן על צעדים חסרי תקדים מול הפשיעה במגזר הבדואי אכן יצאו לפועל".

לאור קריאות ראשי המגזר הערבי כי הם מעודדים את פעולת המשטרה לאסוף נשק בלתי חוקי מזכירים ברגבים כי לאחרונה הסתיים בכשלון נחרץ מבצע ארצי לאיסוף מרצון של נשק בלתי חוקי במגזר הערבי, שבמסגרתו הוחזרו 14 אקדחים בלבד.

"התוצאות הללו מדברות בעד עצמן. ראשי המגזר הערבי מלינים בצדק כי עבריינות פנימית בתוך המגזר לא מקבלת תשומת לב ציבורית דומה. לשם שינוי אמיתי עליהם לנקוט בפעולות ממשיות בתוך המגזר, ולא להסתפק במס שפתיים", אמרו ברגים.