לביא במועצת אירופה. הבוקר
לביא במועצת אירופה. הבוקרצילום: דוברות

במהלך דיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בוועדה המדינית למזרח התיכון של מועצת אירופה הדפה ח"כ עליזה לביא את ההאשמות נגד ישראל על שימוש מופרז בכוח ופגיעה בחפים מפשע במהלך האירועים האחרונים בגבול הרצועה.

"לצערנו רבים באירופה קונים את מסע ההכפשות והשקרים של הפלסטינים. לא מדובר בצעדות של פעילי שלום, אלא בניסיונות שיטתיים של ארגון טרור לפרוץ את הגדר ולפגוע בריבונות ישראל", אמרעה לביא.

לדבריה, "צה"ל עושה כל שביכולתו להימנע מפגיעה באזרחים, בעוד חמאס עושה בדיוק את ההפך: הוא משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי ומסכן אזרחים במכוון, ולכן הוא הנושא באחריות לתוצאות האירועים".

"העיסוק האובססיבי בישראל לא מקרב את השלום, אלא עושה בדיוק את ההפך ומעודד את הפלסטינים להמשיך ולנגח את ישראל בפורומים בינלאומיים", הוסיפה לביא.

ח"כ לביא מייצגת את הכנסת במועצה בשרטסבורג השבוע, בסדרת דיונים בנושא התהליך המדיני, המצב בעזה ובמזרח התיכון.

מחר, בעקבות בקשתה של ח"כ לביא תתכנס הוועדה המדינית של המועצה לדיון בנושא חוק השואה הפולני והשלכותיו. לביא ציינה לקראת הדיון כי העלייה המדאיגה באירועים האנטישימיים באירופה בעת האחרונה רק מחדדת את ההכרח להיאבק על האמת ההיסטורית, לספר את הסיפור, ולעמוד מנגד גילויים של שנאה, הסתה ופגיעה ביהודים בכל מקום בעולם.