רכב צבאי
רכב צבאיצילום: פלאש 90

ראש ענף בטיחות בדרכים בצה''ל, סא''ל יוסי בן שמחון, התריע בפני המפקדים על כך שקיים ריבוי של דו''חות תנועה לרכבים צבאיים שניתנו על ידי המשטרה.

במסמך שכתב סא''ל בן שמחון והגיע לידי ערוץ 7 נכתב כי ''משטרת ישראל הגבירה לאחרונה את האכיפה של עבירות מהירות באמצעות מצלמות''.

דו''חות שניתנים על ידי משטרת ישראל מועברים לידי המשטרה הצבאית. ''מניתוח שבוצע במשטרה הצבאית המתבסס על מאות דו"חות שהועברו ממשטרת ישראל לטיפולה, עולה כי קיימת אכיפה משמעותית בכביש 65 לאורך הציר כולו ובדגש על מחלף עירון לכיוון עפולה, בכביש 23 - מנהרות הכרמל''.

לדברי סא''ל בן שמחון, ישנם נהגים צבאיים אשר צולמו כמה פעמים באותה נסיעה, באותו הציר, על ידי כמה מצלמות מהירות בהפרש של מספר קילומטרים ובהפרש של מספר דקות. ''כמו יש ישנם נהגים בעיקר אנשי קבע קצינים ונגדים שצברו מספר דו''חות באותו ציר בנסיעות שונות ובתאריכים שונים.

''בנוסף לעבירות המהירות, הוגברה האכיפה בדרך נמיר בתל אביב על עבירות נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית... גם שם יש נהגים אשר צולמו מספר פעמים", הזהיר הקצין.

ראש ענף בטיחות בדרכים כתב במסמך שנועד לקצינים, כי ריבוי דו"חות של משטרת ישראל לנהגים הצבאיים פוגע בתדמית של צה''ל. עלינו המפקדים והנהגים הנוהגים ברכב צבאי, להוות דוגמא אישית בנושא ולנהוג בהתאם לתקנות התעבורה, מהירות הנסיעה ותנאי הדרך. חל איסור על חריגה מכך.

''ענף בטיחות בדרכים בשיתוף המשטרה הצבאית והפרקליטות פועלים יחדיו למיגור תופעה זו באמצעות הסברה, הדרכה וטיפול נוקשה בעברייני משמעת", כתב סא''ל בן שמחון.