בעל המסעדה: מדוע עברתי מהרבנות לצהר

את עופר שחר, שותף ומנהל במסעדת 'פסטה בסטה' פתח תקווה, קשה לתפוס לשיחה ליותר מכמה דקות ספורות במהלך יום העבודה שלו במסעדה.

המסעדה של שחר היא המסעדה שעלתה לכותרות ביומיים האחרונים לאחר שהוחלט להפסיק את שירותי השגחת הכשרות של רבנות פתח תקווה ולעבור למערך הפיקוח החדש של ארגון רבני צהר. אנו משוחחים איתו במסעדה כשסביבנו התחלופה של הסועדים בעיצומה.

"בינואר פגשתי את הרב אורן דובדבני (ראש מערך פיקוח הכשרות של צהר - י.ק) ובאותה פגישה החלטתי שאני הולך ל"צהר", מספר שחר, "בעיקר בגלל הנפשות הפועלות, בעיקר בגלל צורת העבודה ובעיקר בגלל שמהר מאוד הבנתי שההשגחה שלהם רצינית והיא נעשית בשיתוף עם הצוות, תוך כדי למידה ושיחה".

שחר מספר שהיו חששות רבים לפני המעבר ל'צהר', וכדי להפיג את החשש הזה נעשה מעין "סקר שוק" בין לקוחות דתיים במסעדה וגם בין אנשי הצוות שרובם דתיים. "הכל היה בתהליך ברור עד ששוכנעתי שזה הדבר הנכון לעשות ושזה הדבר שהלקוחות שלי ישמחו שאעשה".

בימים של פולמוס סביב מערך פיקוח הכשרות של צהר, שחר מדגיש שהוא לא חש בהקלה כלשהי בפן ההלכתי. "לא אגיד לך שהם (אנשי צהר - י.ק) מקפידים יותר", הוא אומר, "אבל הם נמצאים פה יותר, יש נוכחות הרבה יותר גבוהה של המשגיחים של 'צהר', ויש המון שיחות טלפון עם המשגיחים. הם לא באים לתת 'כיף' וללכת. המשגיחים מתחלפים וזאת אומרת שלא נוצרת זיקה מיוחדת בין המשגיח והמקום".

"אסור לי להגיד שזה 'כשר'", מציין שחר, "אבל זה 'מושגח הלכתית'".

שחר מדגיש שלא ניסה לייצר מחלוקת וההחלטה שלו הייתה ממקום חיובי ולא שלילי: "בחרתי ב"צהר" כדי להיות עם "צהר" ולא כדי לא להיות עם הרבנות".

אנו משוחחים עם שחר כיממה לאחר שארגון "חותם" פרסם פוסט בפייסבוק שקרא לציבור הדתי להימנע מלהגיע למסעדה בגלל עזיבת הכשרות של הרבנות. כפי שדיווחנו בערוץ 7, הפוסט גרם לאפקט הפוך ורבים התוודעו למסעדה בזכות הפוסט והחליטו להגיע כדי לתמוך ולטעום.

"לא ידעתי כמה הד פוסט כזה עשוי לעשות", אומר שחר ומוסיף: "זה מרגש, מרגש לראות את התגובות של האנשים ושכולם באים והמקום מלא".

הרב אייל ורד
הרב אייל ורדצילום: עצמי

אמש התייחס הרב אייל ורד, ר"מ במכון מאיר ורב קהילת יחדיו בפתח תקווה, לפולמוס שנוצר סביב מסעדת 'פסטה בסטה' בפתח תקווה, ומתח ביקורת על ארגון רבני צהר.

"המסעדה הורידה את הכשרות וזו זכותה. לדעתי ארגון רבני צהר לא היה אמור לתת לה כשרות", טען הרב ורד. הרב ורד סיפר כי סוכם עם ארגון רבני צהר שלהבא לא תינתן כשרות בפתח תקווה למקומות שהיו בכשרות רבנות העיר.

"הסיכום הושג על מנת לוודא שלא תהיה פגיעה במהלך החשוב שמוביל רב העיר, הרב מיכה לוי", הסביר הרב ורד והוסיף, "אני מקווה שכך יהיה". ערוץ 7 פנה לדובר צוהר בבקשת תגובה, אך נענה בתשובה "אין תגובה".