שיבא תל השומר
שיבא תל השומרצילום: פלאש 90

משפחה של ניצולי שואה משוויץ אשר תורמת מדי שנה חמישה מיליון שקלים לקידום רופאים צעירים בבית החולים שיבא בתל השומר, איימו השנה להפסיק את תרומתם לאחר שנודע להם שבין מקבלי המענק תהיה גם רופאה ערבייה.

על פי הדיווח בעיתון ''ידיעות אחרונות'', התרומה הייתה מיועדת לתוכנית "תלפיות" הפועלת כבר 13 שנים בבית־החולים שיבא בתל־השומר, במסגרתה נבחרים מדי שנה בין 8 ל-10 רופאים צעירים ומצטיינים הזוכים לסיוע כספי של עשרות אלפי דולרים המיועדים למימון מחקרים, השתלמויות, כנסים ופרסומים מדעיים.

על פי הדיווח, הוועדה שמנהלת את התוכנית החליטה לצרף אליה השנה גם רופאה מתמחה באורולוגיה ממוצא ערבי.

כאשר נודע הדבר למשפחת התורמים בשווייץ הם הודיעו מיד כי התרומה מבוטלת, משום שלדבריהם אין להם שום כוונה לתרום לרופאה שאינה יהודייה. התורמים גם ביטלו את המענק לכל שמונת הרופאים, והודיעו כי יעבירו את הכסף רק אם בית־החולים יבטל את זכייתה של הרופאה הערבייה.

ב"ידיעות אחרונות" נאמר כי מנהל בית־החולים פרופ' יצחק קרייס החליט כי לא יבטל את זכייתה של הרופאה המצטיינת גם במחיר איבוד התרומה הנדיבה, ומצא מקור מימון אחר לתוכנית.

מבית־החולים שיבא נמסר בתגובה: "תוכנית תלפיות הינה חוד החנית של דור העתיד של הרופאים בישראל. כמרכז הרפואי הגדול והמוביל בישראל אנו רואים בהכשרת דור העתיד חלק מחובתנו לרפואה ציבורית שוויונית, מקצועית ושירותית בישראל.

"אנו מודים לתורמים אשר בעזרתם האדיבה ניתן היה לעצב תוכנית משמעותית זו, שממשיכה ואף מתעצמת. השנה יוצא לדרך המחזור הגדול ביותר מבין מחזורי התוכנית של רופאים מצטיינים, פורצי דרך, אנושיים ומסורים. נמשיך לקדם ולהשקיע ברופאים אלו, אשר משנים את פני הרפואה ומובילים בתחומם ברמה הלאומית והבינלאומית".