נאום כלת פרס ישראל מרים פרץ: "הפכתי את יגוני לניגון חדש"באדיבות "כאן" תאגיד השידור הציבורי

במערכת החינוך הממלכתית-דתית כבר החלו ללמוד השבוע את נאומה המכונן של כלת פרס ישראל מרים פרץ, לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הורה ללמד את נאומה בבתי הספר.

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, חיזק את קריאתו של השר בנט למחנכים ומנהלים בחינוך הממלכתי דתי ואמר "כל מדינת ישראל התרגשה מהדברים שאמרה מרים פרץ בטקס, ואין עין שנותרה יבשה בקהל.

''עם תום הטקס התקשרתי למרים ודיברתי איתה בהתרגשות גדולה. הודיתי לה בשמי ובשם החמ"ד על האור הגדול, הטוב והאמונה שהיא השפיעה על כולנו", סיפר ליפשיץ.

מרים פרץ סיפרה לליפשיץ "בכלל לא רציתי לדבר. השר 'כפה עלי'. אני אישה פשוטה. אמרתי דברים אותם אני אומרת כל חיי".

עומר מילר, מחנך כיתה ח' בישיבת 'דרכא- המתמיד' בקרית שמונה, הקרין לתלמידיו את הנאום של כלת פרס ישראל ואחר כך קיים עם התלמידים דיון בנושא כיצד אנחנו יכולים ליישם את דבריה של פרץ בחיי המעשה.

הרב אריאל פריש העומד בראש הישיבה אמר "הנאום מעורר ההשראה של מרים פרץ עורר בנו את הניגון החדש של ראיית התקווה המחוייבות וההתמדה בעשיה החינוכית הערכית, הציונית-דתית שאנו עוסקים בה".

שושי שפיגל, מפקחת על החינוך החברתי קהילתי בחמ"ד, אמרה "מרים פרץ קראה בנאומה לבני הנוער 'לחשוף את האור' וזאת על ידי עשייה חברתית בקהילה. תלמידי החמ"ד משקיעים רבות מזמנם ומרצם בתרומה, בחסד, במאות שעות התנדבות עם עולים, קשישים, חולים, חונכויות, הדרכה ועוד ולאחר מכן בשירות בצה"ל ובשירות הלאומי אזרחי והופכים מתוך כך לאזרחים פעילים ואכפתיים".

תלמידי החמ"ד צופים בנאום מרים פרץ
תלמידי החמ"ד צופים בנאום מרים פרץצילום: יח"צ