צור גולדין במאהל של משפחת מנגיסטו
צור גולדין במאהל של משפחת מנגיסטוצילום: דוברות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום נפגשו היום (רביעי) עם בני משפחת אברה מנגיסטו המוחזק על ידי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

במסגרת הפגישה, עדכן ראש הממשלה על המאמצים האדירים, הן הדיפלומטיים והן החשאיים, שנעשים במטרה להשיב את חיילי צה"ל והאזרחים משבי חמאס.

נתניהו הציג למשפחת מנגיסטו את הפעולות של מתאם השבויים והנעדרים וצוותו, המורכב מנציגי זרועות הביטחון, הפועלים בכל עת ובכל דרך אפשרית על מנת לממש מטרה זו.

גולדין: כישלון מהדהד של נתניהו וליברמןניב אהרונסון וואלה!NEWS

מוקדם יותר היום התקיימה בתל אביב מסיבת עיתונאים עם הוריו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין הי"ד המוחזק על ידי חמאס בעזה, אשר תקפו את ראש הממשלה בעקבות החלטת מצרים לאפשר את כניסת גופת המחבל פאדי אל בטאש דרך מעבר רפיח לעזה.

מדובר במחבל ששימש כמהנדס של ארגון הטרור חמאס וחוסל ליד ביתו במלזיה. גופתו תועבר ביממה הקרובה ממלזיה למצרים ומשם לקבורה בעזה.

אביו של הדר הי"ד, פרופ' שמחה גולדין, אמר במסיבת העיתונאים כי ''גופת המחבל והאינטרס של חמאס להביאו לקבורה בעזה זו הזדמנות שנוצרה להביא לפתרון סוגיית חיילי צה״ל והאזרחים הישראליים הנמצאים בידי חמאס.

''לאחר שלושה ימים, ברור שהתוצאה הסופית היא כשלון מהדהד. בעוד כמה שעות גופתו של המחבל תעבור במעבר רפיח והלווייתו תהפוך לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי שיציג לפלסטינים, לכל העולם הערבי ולכל הקהילייה הבינלאומית את הניצחון של יחיא סינואר על בנימין נתניהו. עוד ניצחון של חמאס מול ממשלת ישראל ומי שמוביל אותה בשדה המדיני והביטחוני - נתניהו וליברמן''.

לדברי גולדין, ''האכזבה הכי קשה שלנו היא מכך שהתברר לנו בצורה הכי בהירה שאורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של ראש הממשלה ושר הביטחון. ונוכחנו לדעת ולהבין את זה פחות משבוע אחרי יום הזיכרון ויום העצמאות, שבימים אלו נתניהו חזר ואמר כמה הוא באופן אישי וכמה הממשלה מחויבים להחזיר אותם. במבחן התוצאה, זהו כשלון מהדהד של נתניהו, ליברמן וירון בלום''.

פרופ' גולדין הדגיש כי הוא משפחתו עושים ככל יכולתם כדי להשיב את החיילים מעזה, ''נוכחנו לדעת שלמתאם הנוכחי אין את המעמד מול נתניהו וליברמן כדי להשיב את החיילים והאזרחים מעזה. זה לא עניין אישי שלנו מולו, אבל כשגילינו שהגישה שלו לראש הממשלה ושר הביטחון מוגבלת ומצומצמת והיכולת שלו להניע מהלכים ולקדם אותם כמעט ולא קיימת, זו הנקודה שבה נשברנו.

''למרות שאנחנו מאמינים בכנות שירון בלום באמת מאוד רוצה להחזיר את הדר ואורון הביתה, אנחנו הבנו שהוא פשוט לא יכול'', הסביר אביו של הדר הי"ד.