דייסון הערב מול חיפה. שוב סחף לניצחון
דייסון הערב מול חיפה. שוב סחף לניצחוןצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

חם לה בחוץ. את העונה שעברה סיימה הפועל ירושלים עם תואר האליפות לאחר שגברה על מכבי חיפה בגמר הפיינל-פור של ליגת העל בכדורסל, במשחק שהתקיים בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. הערב (רביעי) עשו הירושלמים צעד נוסף בדרך לשם, עם ניצחון חוץ נוסף על הירוקים מחיפה בתוצאה 71:68.

השתיים שנפגשו במשחק שהיווה קרב קצוות הערב, שלושה ימים לאחר התפטרותו של עופר רחימי מאימון חיפה, סיפקו משחק מהנה וצמוד במיוחד, בסופו התעלתה ירושלים והשיגה את ניצחונה הרביעי ברציפות. חיפה? זו מעמיקה את מצבה הקשה בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל, בדרך לירידת ליגה.

עם ניצחון הערב מאריכה האלופה מהבירה את מאזן ניצחונות החוץ שלה על הירוקים מהכרמל ל-19 ניצחונות ו-4 הפסדים בלבד, כשזו גברה על מכבי חיפה בשישה מתוך שבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

בכלל, מאז חזרתו של עודד קטש לאימון הירושלמים, אלה נראים מחוברים יותר ובכושר משחק מצויין, בדיוק רגע לפני שלב משחקי הפלייאוף. זה עוד ייגמר באליפות.

הירושלמים שניצחו במחזור הקודם את מכבי ת"א באולמה הביתי בתום דרמה גדולה ובזכות שלשת ניצחון דרמטית של פרפורגלו היווני בתוצאה 82:81 שוב הצליחו למחוק פיגור דו-ספרתי הערב בזכות התעלות של ג'רום דייסון כשיחד עם בר טימור הוביל את הירושלמים לריצת 6:0 בחצי הדקה האחרונה בדרך לניצחון.

אדומה נוספת שחזרה מפיגור דו-ספרתי הערב לניצחון נוסף היא הפועל גלבוע/גליל שממשיכה לעשות חיים קשים לקבוצות ליגת העל. הפעם היריבה המופסדת הייתה עירוני נהריה, שהסתבכה גם היא בתחתית הטבלה עם הפסד בתוצאה 77:81.