המדליה החדשה
המדליה החדשהצילום: איגוד הג'ודו

יש כבוד. אחרי הכנות רבות וציפייה דרוכה, אליפות אירופה בג'ודו 2018 יצאה לדרך היום (חמישי) בגני התערוכה שבתל אביב.

באיגוד הג'ודו הישראלי נערכו לאליפות שמתקיימת לראשונה בישראל ביתר שאת, בידיעה כי אירוח האליפות היוקרתית מהווה נקודת פתיחה טובה למדליות רבות, שכן לקיום התחרות בארץ ישנה חשיבות מכרעת בקרבות צמודים לאור העידוד הביתי וההתרגלות לתנאים השונים.

17 ספורטאים מייצגים את ישראל באליפות היוקרתית, וכבר הערב (חמישי) ביום התחרות הראשון הביאו גפן פרימו בת ה-18 וטל פליקר את מדליות הארד הראשונות בתחרות עבור ישראל.

בעוד עבור פליקר שזכה במדליית הארד באליפות העולם לפני שנה, מדובר בזכיה צפויה אך יוקרתית, עבור פרימו הצעירה שהתחרתה במשקל עד 52 ק"ג מדובר היה בהפתעה גדולה בניגוד לציפיות כשזכתה במדלית הארד.

בסיבוב ראשון הכניעה הישראלית בת ה-18 את יריבתה סופיה אסבסטה הקפריסאית בת ה-17 והכניעה אחרי 3:42 דקות עם איפון. בסיבוב השני, הפתיעה הג'ודוקאית הישראלית הצעירה את אלופת אירופה ב-2015 ו-2016, הבלגית שרלין ואן סניק כשגברה עליה בזכות ניקוד זהב.

ברבע הגמר נעצרה פרימו על ידי אוולין טשופ השוויצרית בת ה-26 לאחר קצת יותר מדקה, במה שהיה להפסדה היחידי הערב של פרימו שניצחה לאחר מכן בווזארי בקרב בבית הניחומים ובקרב על הארד גברה על יריבתה הטורקית בוואזרי גם כן אחרי 2:48 דקות.

מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל נמסר כי על הזכייה במדליית הארד תקבל גפן פרימו מענק מיוחד של 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.