דייסון הערב מול שחקני הגלבוע
דייסון הערב מול שחקני הגלבועצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

רק פעם אחת מאז 2015, ניצחה קבוצת חוץ במשחקים בין הפועל ירושלים להפועל גלבוע/גליל. הייתה זו הקבוצה האדומה מהצפון כשניצחה בסיבוב השלישי אשתקד בתוצאה 86:80 את הירושלמים בביתם.

כמעט עונה עברה, הרבה מאוד השתנה אצל שתי הקבוצות ורק התוצאה וההפתעה נותרו בעינן, כשהערב (מוצאי שבת) הצליחה גלבוע/גליל להפוך פיגור דו-ספרתי ברבע האחרון לניצחון אדיר שהראה כי היא בלתי ניתנת לשבירה.

אחרי שבשני המשחקים האחרונים שלה, הצליחה ירושלים לצאת מפיגור בדקה האחרונה לניצחון, מול מכבי ת"א והפועל חולון, הערב מול הקבוצה המדהימה של אריאל בית הלחמי הפסידו הירושלמים באולמם הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה.

המהפך האדיר של גלבוע/גליל ברבע האחרון הערב מוביל אותה לשבירת שיא של ניצחונות רצופים, עם שישה כאלה. אגב, מתוך חמשת הניצחונות האחרונים שלה, רק פעם אחת היא נכנסה לרבע האחרון ביתרון, ובמשחק האחרון היא אף חזרה מפיגור של 20 נקודות באמצע הרבע השלישי - קבוצת מאני-טיים.

אם גלבוע תמשיך להציג אופי כזה, זה עוד עשוי להיגמר באליפות שניה מפתיעה ומיוחדת בתולדות המועדון הקטן. בפעם הקודמת שזה קרה, עמד עודד קטש, כיום מאמן הפועל ירושלים על הקווים.

קלעו לירושלים: קינסי 16, טימור ולוקאס 14 כ"א, דייסון 13, רוברטס 12, האואל 8, פרפרוגלו 5, אליאס-פור והלפרין 2 כ"א.

להפועל גלבוע/גליל: הריסון 34, לידיי 28, שוכמן 10, בראון 8, וויליאמס 4, אלטיט, וייס וקרפלס 2 כ"א.

במשחק נוסף שהתקיים במסגרת המחזור ה-27 בליגת העל שבכדורסל, הנחילה עירוני נס ציונה למכבי ראשל"צ הפסד נוסף, שני ברציפות בעידן צביקה שרף עם 101:91.