הנוער בוכה ושר בכיכר ציון, ירושליםצילום: יצחק קלמן/TPS

עדיאל חסיד, תלמיד כיתה י"ב שהשתתף בטיול מכינת "בני ציון" בנחל צפית שהסתיים באסון הכבד, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' על הטיול ועל האסון.

"התחלנו ללכת בנחל, היה יבש לגמרי, קצת אחרי שהתחלנו ללכת התחיל גשם קל, תוך כדי שהתקדמנו בנחל הגשם התחיל להתחזק והגענו לאיזה צוואר בקבוק בדרך. לא היה שום פיצול מכוון של קבוצות, היו הרבה צווארי בקבוק לאורך הנחל, אבל שום פיצול מתוכנן", סיפר חסיד.

לדבריו, "לא חשבנו על סכנה. לפני זה דיברו אתנו ושמענו שהם מדברים עם חיל האוויר וחזאים, ואמרו לנו שרק בשלוש צריך לצאת מהנחל. הם עשו את הבדיקות, אני חושב שזה לא אשמת המכינה ולא אשמת ראש המכינה, זה לא אשמתם".

"ברגע שמישהו אומר לך שלא יהיו שטפונות איפה שאתה מטייל, למה לעשות צעדי מניעה? ראש המכינה הוא לא זה שאשם, הוא לא אמר 'בואו נאתגר את החניכים שלנו וניתן להם ללכת בשיטפון', זה היה טיול מאוד קליל, טיול ראשון, כל השמועות על המכינה לא קשורות", הוסיף חסיד.

חסיד מציין כי בהמשך התגבר הגשם, "עצרתי עם הבנות לסדר תיקים. כשבאנו להמשיך להתקדם ראינו את המאספים, אני לא זוכר למה הלכתי אליהם איזה צעד וחצי, פתאום התחלנו לשמוע רעש חזק של אבנים מתפוצצות, קירות מתפוררים, מאיות שניה, זה קרה כל כך מהר. ראיתי הרבה שיטפונות, שיטפון כזה לא ראיתי".

"המדריכים התחילו לצעוק שיש שיטפון וכולם לעלות למעלה, ראיתי מדרגת אבן וקפצתי, זה שניות, זה מאיות שניה, זרם ראשון מלא סחף של אבנים ענקיות. ראיתי את כל מי שלא קפץ, את כל שאר הבנות נסחפות, זה זרם של משהו כמו מטר וחצי הזרם הראשון, התחלנו לטפס והרגשתי את הזרם עולה, בחיים לא ראיתי שיטפון כזה וראיתי הרבה שיטפונות", המשיך חסיד לספר.

לדבריו, בשלב זה כבר לא היה ניתן לעשות דבר, "בלתי אפשרי לסייע, כשהסתובבתי אחרי שנייה כבר כולם נסחפו, המים התחילו לעלות ולעלות ואני טיפסתי כמה שיותר גבוה עד שהגענו לשביל ג'יפים למעלה"

במהלך היום יובאו למנוחות שלוש נערות שנהרגו ביום חמישי באסון השיטפון בערבה. באסון נהרגו נער ועוד תשע נערות, שנסחפו במהלך טיול של מכינת "בני ציון" בנחל צפית שבערבה.

רומי כהן תובא למנוחות בשעה 12:00 במושב מאור. גלי בללי תיקבר בשעה 13:30 בבית העלמין שבנחלת יצחק. הלווייתה של עדי רענן תיערך בשעה 18:00 במכמורת.

שאר ההרוגים באסון הובאו למנוחות ביום שישי. שני שמיר משוהם, אגם לוי ממושב חרות, אלה אור ממעלה אדומים, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, אילן בר שלום מראשון לציון ויעל סדן מירושלים.