אדלשטיין בבקעה: "הטרור החקלאי פוגע בכולנו"אלירן אהרון

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, הגיע היום לכרם החקלאי במושב תומר בבקעת הירדן שבו נכרתו כ-150 גפנים באירוע טרור חקלאי.

בסיור השתתפו גם ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, ראש המועצה המקומית מעלה אפרים, שלמה ללוש וסמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

ראשי הרשויות הציגו בסיור את הקשיים, ובראשם נוכחות משטרתית דלה מאוד בכל הגזרה, "יש נקודת משטרה אחת במעלה אפרים וניידת אחת. ברגע שתהיה פה ריבונות ואנחנו נהיה בעלי הבית זה ישתנה. כל עוד אנחנו מהססים, אין ריבונות ואין נוכחות, אז המסר הוא שיש כאן הפקרות".

סמנכ"ל מועצת יש''ע דילמוני ציין "זה חלק מפעולות טרור חקלאי שמתרחשות בכל חלקי מדינת ישראל כחלק מהחשיבה של הטרוריסטים שהם יכולים לגרש אותנו מכאן. צריך לפעול להעלאת המודעות הציבורית ולהתייחס לגדיעת העצים כאן כאל אירוע פח"עי ולהפעיל את כל שיטות החקירה על מנת להביא את הנאשמים לדין".

יו"ר הכנסת אדלשטיין הביע תמיכה בדרישות התושבים, אך הבהיר כי יכולתו לסייע באופן אישי מוגבלת, "אני שוער אני יכול לעצור דברים אבל צריכים גם חלוצים שיתקפו".

"אנחנו צריכים להבין שהנזק שנגרם פה מתגלגל על כל משלמי המיסים, זה לא עניין פרטי של החקלאים או של ראש המועצה. זה פוגע בכולנו", הוסיף אדלשטיין.