מיכל לשם
מיכל לשםצילום: יח"צ

"בשעה טובה, סוף סוף קם איגוד מקצועי, המאגד בתוכו מטפלות מהשורה הראשונה בעלות תעודה וניסיון בתחום".

זה קורה מתוך תחושת שליחות ולאחר 13 מחזורי לימוד בקורס NLP ברמת MASTER בתוך שנתיים בלבד, בסניפים של "מרכז הכשרה לשם" בירושלים, בצפת וברמת גן. מדובר בבשורה אמיתית ומרגשת גם למתאמנות ולמטופלות שחששו. לא עוד – כעת נפתחה רשמית הפדרציה בישראל - mlnlp - גוף המאגד בתוכו מטפלות מקצועיות, שיחולקו לסניפים בכל הארץ. "מדובר בתלמידות המרכזים שלנו", אומרת מיכל לשם, "כאלה שעברו הכשרה ראויה לעזור לנשים, במקצועיות ועם דגש על תהליכים קצרים". למעשה, זהו האני מאמין של לשם – קצר, חד, מדויק ויעיל לאורך זמן.

"אנחנו חיים את דור האינסטנט", אומרת לשם, "והכל הוא מהיר. הגלישה בסלולר, הבנקאי באפליקציה, ואפילו האוכל. לצערי, לא פעם אני פוגשת נשים הנרתעות מעולם הטיפול, כשהן מספרות לי בכאב על פחד מ"תהליך". ובכן, תהליך לא חייב להיות ארוך. יתרה מכך, אישה שביטחונה העצמי נמוך, תהליך ארוך יגרום לביטחון העצמי לרדת יותר ויותר, כי הרי היא "לא נורמלית", כזו שצריכה שנה של טיפולים, פגישות וליווי".

מהם החסרונות של טיפול ארוך?

"הליווי הארוך נוטה להפוך לסוג של "קביים רגשיים". משפטים נפוצים כגון: "אני צריכה תמיכה", "אני לא מסוגלת לבד" וכדומה, נשמעים מאימהות ונשים יקרות, המחזיקות משפחות לתפארת, המגדלות ילדים ביד אוהבת ונושאות במשרה מלאה בשלל תפקידים. אין שום סיבה שבעולם שמטפלת תמרח אותה באינספור פגישות".

ואת דוגלת בשיטת הטיפול הקצר.

"בכל אדם דולק ניצוץ. מטפלת חדה ומקצועית תדע להדליק את השלהבת בתהליך טיפולי קצר בן שלושה מפגשים לערך, כשהמטופלת - אישה או נערה – תצא ממנו מלאת גאווה, על כי היא איננה נזקקת ל"תהליך". האמון הזה בעצמה יוצר תגובת שרשרת, שחוזרת אליה באינספור רגעים, עד כי היא מרגישה שהמטפלת "מיותרת" וזו המטרה!"

ואין מקרים שבכל זאת מצדיקים טיפול ארוך?

"גם נשים הסובלות מחרדות ומפחדים מכל הסוגים עוברות תהליך קצר. לא פעם אומרות לי נשים: "אני לא מאמינה שבשלושה מפגשים את יכולה לשחרר אותי מכל חרדה". התשובה שלי פשוטה: בואי נחשוב לרגע. דרושה דקה ואף פחות מכך כדי לייצר טראומה או פחד, כשהמעלית נתקעת ומשתררת בה חשיכה. זה יכול לקחת אפילו כמה שניות כדי לייצר פחד ממעליות או ממקומות סגורים. פחד שיחזיק וילווה את הדמות במשך שנים. אז אם המוח הגאוני שלנו מצליח לייצר פחד, טראומה או חרדה בשל אירוע בתוך כמה שניות, מדוע שהוא לא יצליח לשחרר כל פחד או טראומה במשך שניות?"

איך עושים את זה?

"אצלנו, "במרכז הכשרה לשם", לומדים את הטיפול בשיטת NLP הטיפולי, ולא הקלאסי המקובל והשכיח יותר בארץ. מכיוון שאני מאמינה שאפשר ללכת גם בדרך הקצרה, אורך הלימודים אצלנו גם הוא קצר – ארבעה חודשים, יום בשבוע. אפשר לעבור בחינות מקצועיות ולפתוח קליניקה המספקת מקצועיות ויעילות! ועכשיו יש לנו גם פדרציה".

מה המסר העיקרי שיוצא מ"מרכז ההכשרה לשם"?

"הצוות במרכז הכשרה לשם שם דגש על רצון המטופלת האמיתי לטפל בבעיה ולא לתת לאף אחת להיות צרכנית של טיפולים. לא פעם מגיעות אלי נשים ומספרות כי הן כבר עברו עשר מטפלות שונות בחייהן. ודאי שזה לא מקדם אף אחת. בעיני, אסור שזה יקרה! האמון בעולם המטפלים והמאמנים נפגע והוא מוצג כשרלטני לא פעם. נפש האדם הינה נושא חמקמק, המצריך איכפתיות ורצון. מעבר להצלחת המטופלת, יש גם לשים דגש על כל רגע בטיפול - לאן הוא מופנה וכמה הוא באמת מפוקס סביב אותו נושא. מתוך הצורך הזה, חיזוק האמון בין מטופלות למטפלות ומאמנות, הוקמה הפדרציה שלנו, כאשר בשלב זה בוגרות המרכז שלנו חברות בה".

חזון הפדרציה:

לייצר גוף מקצועי שמאגד בתוכו מטפלים ומטפלות מקצועיים,במחיר אחיד בכל הארץ.

בשיטה מקצועית עמוקה וקצרת מועד.

WWW.MLNLP.CO.IL