מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פרשן חברת 'החדשות' ושדרן רדיו 103fm, גיא פלג, התייחס לאסון בנחל צופית בו נהרגו עשר תלמידות ותלמיד ממכינת בני ציון מהלך טיול שגרתי בנחל צפית, וקבע כי לא היה סיבה לעצור את את אנשי המכינה מלבד רצון לספק את תחושת ההמון, כלשונו.

"החוק מבהיר בבירור מהן העילות להארכת מעצר של אדם", הסביר פלג ברדיו, "העילה הראשונה היא דאגה לשלום הציבור במקרים בהם מדובר באדם שמסוגל לחזור ולפגוע באחרים ויש להרחיק אותו.

''העילה השנייה היא חשש לשיבוש החקירה, החוק קובע שהשוטרים נדרשים להציג ראיות המוכיחות שישנו סיכוי שהחשודים יעלימו וישבשו ראיות. אינני יודע מדוע השוטרים חשו במקרה הזה שבכוונתם של שני האנשים הערכיים הללו לשבש את החקירה. אני לא מוצא סיבה למעצר מאשר הניסיון לספק את תחושת ההמון והרצון לאפשר לתקשורת את התמונה של השניים עצורים ומובאים לבית המשפט.

''אני מתאר לעצמי שזו הסיבה שבית המשפט החליט למנוע מהתקשורת לצלם את השניים במעצר. כנראה שהשופט חש שמתוכנן כאן פסטיבל תקשורתי והוא החליט לא להיות חלק מהחגיגה".

הכתב הפוליטי ספי עובדיה התייחס לדברים ואמר "אני מפריד בין רשלני גשר המכבייה לבין אדם שקיבל החלטה על בסיס שיקול דעת לא נכון ותוהה האם נעשית ההפרדה שכזו גם מבחינה משפטית".

השיב לו גיא פלג: "קראתי מאמר ב'הארץ' בו תייגו את האסון הנוכחי יחד עם אסון המכבייה ואסון פסטיבל ערד אך לטעמי יש הבדל בין מקרים בהם ניתן לראות בבירור שמדובר בהחלטה רשלנית מטעמי חיסכון כלכלי שהובילה לאסון לבין המקרה הזה בו ראשי המכינה לא קיבלו את ההחלטה לצאת לטיול בקלות דעת אלא קיימו שורה ארוכה של התייעצויות במשך ימים תוך התייעצות עם אנשי מקצוע".