ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר היום (ראשון) שהנשיא טרם קיבל החלטה כלשהי לגבי ביטולו או אשרורו המחודש של הסכם הגרעין עם איראן.

לדברי בולטון, טראמפ ''שוקל בהחלט'' את תוכנית "ארבעת העמודים" שהציע נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בעת שביקר בבית הלבן בשבוע שעבר.

הצעתו של מקרון כוללת ביטול "פיסקת השקיעה" בהסכם הגרעין שמאפשרת לאיראן לפתח נשק גרעיני בעתיד, ומתייחסת גם לתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן ולמעורבותה במלחמות וטרור במזרח התיכון.

באשר לצפון קוריאה, בולטון אמר שקיימת מחלוקת עם צפון קוריאה לגבי מיקום הפיסגה המתוכננת בהשתתפות טראמפ ושליט פיונגיאנג, קים ג'ונג און.

אם קים "באמת קיבל החלטה אסטרטגית לוותר על תוכנית הנשק הגרעיני שלו", הוסיף בולטון, "אז לדעתי, להחליט על מקום ותאריך לפגישה אמור להיות קל למדי".

בולטון אמר שארה"ב חושבת על ההסכם שנחתם עם לוב ב-2004 כמודל להסכם עם צפון קוריאה. "קמפיין הלחץ המקסימלי שממשל טראמפ הפעיל על צפון קוריאה, בשילוב הלחץ הפוליטי והצבאי, הוא שהוביל אותנו לנקודה בה אנו נמצאים", הבהיר. "הרפיית הלחץ הזה לא תהפוך את המשא ומתן לקל יותר. היא עשויה להפוך אותו לקשה יותר".

"אנחנו לא נאיבים", קבע בולטון. "הנשיא רואה את הפוטנציאל לפריצת דרך אבל כפי שהוא אמר פעמים רבות, קיים גם הפוטנציאל שלא יהיה שום הסכם. עלינו להיות אופטימיים בניסיון לנצל את ההזדמנות אבל סקפטיים לגבי דיבורים עד שנראה ראיות".