איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: הלל מאיר/TPS

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל תביעה שהגישה הרבנית תהילה ברלנד, אשתו של הרב אליעזר ברלנד נגד יום טוב חשין בגין הפצת חומרים מהליכי גישור שלה.

בית המשפט קבע גם כי חשין, שהציג עצמו כמגשר, הקליט את הליך הגישור והפיץ חלקים מההקלטות. בהנחיית בית המשפט הוא יעביר את כלל ההקלטות לרבנית ברלנד וההקלטות יוסרו מהרשת.

בכתב התביעה שהוגש נטען כי במשך כשנתיים ימים שימש חשין כמגשר עבור הרבנית ברלנד ולמגינת ליבה של הרבנית, ללא ידיעתה וללא הסכמתה הקליט חשין את כלל פגישות גישור אלו והפיץ חלקים מפגישות הגישור.

עוד נטען כי מדובר בהליך גישור שאמור היה להתרחש בחדרי חדרים ובאופן דיסקרטי לחלוטין אך המגשר מעל באמון והחליט להפיץ את הקלטות.

לפני מספר חודשים הוציא בית המשפט המחוזי צו שאוסר על הפצת הקלטות ואילו כעת כאמור קיבל בית המשפט את התביעה והשופטת תמר בר אשר קבעה כי הרבנית ברלנד תפוצה בסכום של 3,000,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין בסך 148,000 שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את הרבנית ברלנד מסר כי "טוב עשה בית המשפט שקיבל את התביעה נגד המגשר. ידע כל מגשר כי אין באפשרותו להקליט או להפיץ הליכי גישור שהתנהלו אצלו ובמידה ויעשה כן הוא יצטרך לשלם פיצויים משמעותיים".

משה מורגנשטרן, בא כוחו של הרב חשין, מסר בתגובה כי ''קריאות הצהלה שכביכול צד כלשהו 'ניצח במשפט' מגוחכות וחסרות כל בסיס, שהרי בדיוק כפי שנכתב בסיומה של הכתבה - בית המשפט כלל לא דן בתיק. זהו פסק הדין שניתן בהיעדר הגנה וללא שבפני בית המשפט הוצגו שום טענות משפטיות והגרסה העובדתית של הרב חשין.

''כך שמבחינה מהותית אין שום משמעותית עובדתית לפסק הדין. כנ"ל הקביעות באשר למעמדו של מגשר וכדומה, אשר אין בהן כל ממש. בימים הקרובים תוגש בקשה לביטול פסק דין, בקשה שאני מאמין שתתקבל. ולאחר דיון לגופו של תיק אני סמוך ובטוח כי התוצאה בתיק תשתנה ב-180 מעלות.

''הרב חשין פועל ופעל במסירות נפש ולשם שמים, אך ורק כדי לבער את הרע שיצא מקרבנו. אין ספק כי העובדות החמורות שיובאו בפני ביהמ"ש ישנו כליל את התוצאה''.