האפריקני הפתיע: "זו האדמה שלכם"

הבישוף סקוט מוואנזה ממדינת זמביה באפריקה העומד בראש ארגון תפילה שבו חברים מיליוני אפריקנים, ביקר בכמה אתרים בשומרון ונפגש עם מליאת המועצה האזורית.

מוואנזה סייר במפעלים באיזור התעשייה ברקן, ביקב טורא ברחלים ובהר כביר.

בפגישתו עם מליאת מועצת שומרון אמר כי הסיור באזור הוכיח לו ''הלכה למעשה שאין דבר כזה אפרטהייד בישראל, יש הרבה דו קיום, אין אפרטהייד בקהילות החיות כאן".

"תכנית ה-BDS לא אנושית", תקף, ''היא איננה ראויה מכיוון שכאשר אתה מבקש מאנשים להחרים את התעשייה שמספקת להם (לפלסטינים ולישראלים) פרנסה, אוכל, מספקת חיים ונותנת פתרון לאנשים,
מה אתה מנסה לעשות? למה להחרים את היד שמאכילה אותך? למה להחרים משהו שנותן לך פתרון?".

במהלך המפגש עם חברי מליאת המועצה, מוואנזה הפתיע את הנוכחים כשהתייחס ישירות לנושא ההתיישבות ביו"ש, "מה פירוש המושג 'התנחלות?', איך אפשר לדבר על התנחלות לא חוקית באדמה שהיא שלך? עברתי בכביש 60 וההיסטוריה נמצאת שם. אני יודע שזה המקום אליו הגיע אברהם מחרן, זו הדרך אל שכם, אל שילה, אל מזבח יהושע. אז איך אפשר להיות מתנחל באדמה שהיא כבר שלך? זה חסר היגיון".

הוא הוסיף לקול מחיאות הכפיים, "זוהי האדמה שלכם, לאף אחד אין את הזכות להעביר אתכם מכאן, אתם בעליה של האדמה ועליכם להילחם על כך, אנחנו נתמוך בכם ונעמוד לצידכם, כי האדמה הזו שייכת לבנים של אברהם".

ראש מועצת שומרון דגן שנפגש עם מוואנזה אמר כי "יום אחר יום כפשוטו מגיעים לכאן מנהיגים מכל העולם, שרוצים לחזק, שמבקשים להיות חלק מהדבר הגדול שקורה כאן: שיבת עם ישראל לארצו. אנחנו זוכים לראות את חזון הנביאים מתגשם, אנחנו נמשיך לפעול בכדי להביא לכאן מובילי דעת קהל מכל העולם, ולהסביר את ישראל בכלל והשומרון בפרט".