לא טבעי, לא יהודי ולא אנושי

דיון סוער נערך היום (שני) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בפתח כנס הקיץ של הכנסת.

הדיון עסק בהצעת החוק הממשלתית ולפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, אשר סובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון.

חברי כנסת ונציגי עמותות להט"ביות קראו לאפשר גם לבני זוג חד מיניים לבצע פונדקאות, אולם נציגי הממשלה הודיעו על התנגדותם.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) תקף בחריפות את ההצעה המבקשת להתיר לשני גברים להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית.

בדיון בוועדת העבודה והרווחה אמר יוגב כי ״פונדקאות איננה עניין פשוט, זה הליך מורכב מאד. אין בטבע, אין בתורה, אין בזכויות הגבר, זכות טבעית או יכולת להרות.

''עם כל הקושי והכאב למי שאין ילד, נקבע בחוק כי יש מקום להרחיב את הפונדקאות לנשים חד הוריות, שסיבה כל שהיא מנעה מהן. זהו לא מוסרי להרחיב את הפונדקאות לגברים ולהוליד ילדים לעולם, למשפחה שמראש לא תהיה בה לילד אמא''.

לדברי יוגב, ''להוליד ילדים שמראש לא תהיה להם אמא, זה לא מוסרי, לא טבעי, לא יהודי ולא אנושי. על כן נקבל החלטה על הרחבת החוק לנשים, לא למציאות בה נאשר הבאת ילד לעולם שמראש לא תהיה לו אמא.

''כך נהוג ברוב ארצות העולם, ברוב האנושות הנאורה, כך ראוי שיהיה בישראל- אור לגויים'', הציע חבר הכנסת.

דוברות הכנסת:
נציג הלהט"ב דמע במהלך דיון בוועדת הרווחה: "אני בן 36, מתי יגיע החוק שיאפשר לי להיות הורה?"; ח"כ יוגב: "נעמוד על האור של העם היהודי, לא ניתן להחשיך את העולם"
נציגת משרד הבריאות: גם ראש הממשלה סבור שהרחבת הליכי הפונדקאות צריכה להיות מצומצמת לעניינים בריאותיים בלבד; יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף: אנסה לשכנע להרחיב גם לחד מיניים