שר החוץ האיראני מוחמד זריף לאחר הסרת הסנקציות
שר החוץ האיראני מוחמד זריף לאחר הסרת הסנקציותצילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמור לנאום בשעה שמונה בערב (שני) ולמסור על התפתחות דרמטית שתציג הוכחות לכך שאיראן אינה עומדת בהסכם הגרעין.

בממשל בטהרן תוקפים את הנאום עוד לפני שנישא. שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, התייחס לדברים שעתיד לשאת ראש הממשלה ואמר, "הילד שצועק כל הזמן 'זאב זאב' יעשה זאת שוב הערב? אותנו זה לא מרתיע".

"אי אפשר לעבוד על כל העולם כל כך הרבה זמן", צייץ זריף בחשבון הטוויטר שלו.

נזכיר כי נתניהו כינס בצהריים לישיבת חירום את שרי הקבינט ועידכן אותם בפרטי ההצהרה שהוא עומד למסור.

ככל הנראה, מדובר במידע מודיעיני חדש שהגיע לידי ישראל בקשר לתוכנית הגרעין של איראן. במסיבת העיתונאים, שתהיה מיועדת בעיקר לאוזני מדינות המערב, יציג נתניהו את המידע בעברית והאנגלית.

בחדשות עשר דווח כי ‏היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, קיים בשעות האחרונות שיחות טלפון עם עמיתיו בבריטניה, צרפת וגרמניה כדי לעדכן אותם על המידע המודיעיני החדש.

בימים האחרונים הואצו השיחות בין ישראל וארה"ב בנושא הסכם הגרעין, לקראת ההחלטה של הנשיא טראמפ בימים הקרובים אם להמשיך ולדבוק בהסכם הגרעין או להפר אותו.

בצהריים התכנס הקבינט המדיני-בטחוני בקריה בתל אביב, לדיון שהוגדר כ"עדכון מודיעיני בנושא הסכם הגרעין עם איראן".

גורם מדיני אמר לערוץ 7 כי הדיון מגיע בהמשך לפגישת מזכיר המדינה מייק פומפאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול ולשיחת הטלפון בין נתניהו והנשיא טראמפ ביממה האחרונה.

הגורם הבהיר כי אין קשר בין ההפצצות בסוריה הלילה, שאיראן האשימה בהן את ישראל, לבין הדיון. "אין לנו כל קשר להאשמות האיראניות", הוסיף.