יואב גלנט
יואב גלנטצילום: פלאש 90

בקואליציה ובאופוזיציה מביעים שביעות רצון גדולה מחשיפת הארכיונים הגרעיניים של איראן בנאומו של ראש הממשלה נתניהו.

שר הבינוי יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו, "באיראן מבינים היום - השקר נחשף. ברכות לקהילת המודיעין על הישג מרשים, הערכה רבה לראש הממשלה על אומץ ונחישות. איראן היא מקור הטרור בעולם - איראן גרעינית היא סכנה ברורה ומיידית לשלום העולם ובמיוחד לישראל", דברי השר גלנט.

שרת התרבות מירי רגב הוסיפה, "גרעין של אמת נחשף היום. מצדיעה לקהילת המודיעין על ההישגים החשובים שלהם לשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולראש הממשלה שמוביל את הקהילה הבינלאומית במערכה מול איראן בנחישות וללא מורא".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב, קרא לעולם להתעשת אחרי חשיפת המסמכים. "על אומות העולם, בדגש על מדינות אירופה, לדעת ולהכיר את שקריה של איראן ולהעמיד כנגדה סנקציות שימנעו אותה מלרכז משאביה למלחמה, גרעין וטרור וישיבו את ההנהגה האיראנית להתנהלות בדרכי שלום, ליציבות האיזור ולשלום העולם", דברי ח"כ יוגב.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ועדת המשנה להגנת העורף בוועדת החוץ והביטחון, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "הערב נחשפה מחדש איראן לא רק כיצואנית טרור סדרתית, אלא גם כמפתחת גרעין אובססיבית, למרות הצהרותיה".

"על ישראל לפעול בשלושה צירים מרכזיים: לדרוש מהקהילה הבינלאומית להדק את מנגנוני הפיקוח ולבחון את חידוש משטר הסנקציות, לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להבטיח את עליונותה הביטחונית של ישראל ויכולתה להגן על אזרחי ישראל ולטפל במהירות וביסודיות בכל ליקויי ההגנה על העורף הישראלי, במיוחד בגזרה הצפונית", אמר ח"כ פרץ.

‏ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר לאחר הצהרת ראש הממשלה, ״בלי גרם של ציניות הערב הוא ערב של גאווה ישראלית. ברכות לקהיליית המודיעין הישראלית על הישג מדהים בכל קנה מידה ולרה"מ ⁦‪נתניהו על הובלת אסטרטגיה נחושה וצודקת מול האיום האיראני״.
‏ומעל הכל "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל".