דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (שני) על חודש מאי כחודש המורשת היהודית באמריקה.

"יהודים באמריקה עזרו בעיצוב האופי המוסרי של האומה שלנו. הם שמרו על מחויבות חזקה לעיסוק עמוק בחברה האמריקנית תוך שמירה על הערכים והמסורות ההיסטוריים שלהם. התשוקה שלהם לצדק חברתי וחסד לזרים מושתתת על האמונה שאלוהים ברא את בני האדם בצלמו ושכולנו ראויים לכבוד ולשלום", כתב טראמפ בהצהרה שפרסם.

"תרומתו של העם היהודי לחברה האמריקנית מחזקת את האומה שלנו והופכת אותה למשגשגת יותר. היהודים בארצות הברית שירתו בגאווה את ארצנו בכל ענפי השלטון, מהמקומי ועד הפדרלי, והם הגנו על החופש שלנו בזמן שירותם ​​בצבא ארצות הברית. הסימנים שיהודי אמריקה השאירו על הספרות, המוסיקה, הקולנוע והאמנות העשירו את הנפש האמריקאית.

“באמצעות הנדיבות המתמשכת שלהם, הקימו יהודים אמריקאים כמה מהרשתות הפילנתרופיות הגדולות ביותר באומה, המספקות סיוע הומניטארי ושירותים חברתיים לנזקקים בבית ומחוץ, והפועלים כ'אור לגויים'. מוסדות אחרים ברחבי המדינה מציגים בגאווה פרסי נובל שזכו בהם אמריקאים יהודים בתחומי הרפואה, הכימיה, הפיסיקה והכלכלה", הוסיף טראמפ.

טראמפ קרא לאזרחי ארצות הברית "לחגוג את המורשת ואת תרומתם של יהודי אמריקה ולציין את החודש הזה באמצעות תכניות, פעילויות וטקסים מתאימים".

ההכרזה על חודש מאי כחודש המורשת היהודית באמריקה היא מסורת שהחלה בימיו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן ב-2006 וממשיכה מאז מדי שנה.