טוני מרטין. מגיע לישראל
טוני מרטין. מגיע לישראלצילום: יח"צ

בעוד שלושה ימים יצא לדרך מירוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם הספורט, מירוץ הג'ירו ד'איטליה היוקרתי.

לראשונה בהיסטוריה יצא מירוץ האופניים היוקרתי אל מחוץ לגבולות אירופה ושלושת ימי הרכיבה הראשונים שלו יתקיימו לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, זאת כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל.

רוכבי האופניים הטובים בעולם יקחו חלק במירוץ שעלותו למעלה מ-100 מיליון שקלים, במה שכבר עכשיו הפך להיות אירוע הספורט הגדול והמרשים ביותר שהתקיים בישראל.

מי שיגיע גם הוא לישראל ומתרגש עד מאוד הוא רוכב האופניים הגרמני, טוני מרטין. מרטין בן ה-33 הינו אלוף העולם בקטגוריית נגד השעון, כשזכה ארבע פעמים בתואר היוקרתי, וצפוי לזכות גם הפעם בתואר הגדול מכולם.

מרטין הוא חלק מקבוצת הרכיבה המפורסמת "קטושה-אלפסין", שמותג השמפו "אלפסין" הינו נותן החסות הראשי שלה. קבוצת הרכיבה השוויצרית מתמחה בעיקר ברכיבת כביש, וזו הוקמה וגובשה ב-2008 על ידי איגור מקרוב במסגרת פרויקט רוכבים רוסי. החל משנת 2017 לקחה הקבוצה כיוון בינלאומי עם הצטרפותן של חברות בינלאומיות כנותנות חסות, כמו למשל שמפו הגברים Alpecin. מדובר בקבוצה מפוארת בעלת סגל חזק אשר סיימה את שנת 2017 עם 17 ניצחונות משישה רוכבים שונים ו – 33 מקומות בפודיום. דבר הנחשב להישג אדיר במונחי מירוצי האופניים.

הקבוצה מונה 26 רוכבים מ – 16 מדינות וכוללת רוכבי אופניים מהשורה הראשונה ביניהם נמצא גם מרטין אך לא רק. מרסל קיטל הוא הספרינטר הטוב בעולם וישנו גם את אלכס דוסט.

רן סמואלוב, הבעלים והמנכ"ל של ד"ר סמואלוב והנציג של מותג אלפסין בישראל, אמר רגע לפני הגעת המשלחת לארץ כי "זהו כבוד אדיר וגאווה גדולה להיות נותני החסות לאחת מהקבוצות רכיבה המוכרות ביותר בעולם, אחת הקבוצות המובילות והיותר אטרקטיביות שיש כיום בענף הרכיבה התחרותית".

לדברי סמואלוב, ההגעה של המירוץ לישראל הוא הישג כביר. "העולם מפרגן לישראל. מדינת ישראל שחוגגת 70 שנה להיווסדה, זכתה לארח את שלושת הימים הראשונים של התחרות באירוע שלא נראה כמותו בישראל, אירוע שכולו חגיגה ענקית של ספורט, מזג אוויר מצויין ובתנאים האידיאלים לרוכבים כמו גם לצופים הרבים שיגיעו לצפות בתחרות. אנו שמחים וגאים להיות חלק מהתחרות המיוחדת הזו".

מרטין, מי שנמצא בראש הקבוצה ומועמד לזכות במירוץ היוקרתי, אמר: "אני והקבוצה מצפים להגיע לישראל שחוגגת 70 שנה ולהתחרות במרוץ שיוזנק בירושלים".

"העובדה שתחילת המרוץ היא בירושלים, זה משהו מאוד מיוחד ואני סקרן מאוד לגבי מסלול הרכיבה בעיר. ברמה האישית אני אעשה מאמץ ואלחם על תוצאה טובה, אני מקווה שיהיה לי ולשאר חבריי הקבוצה זמן ליהנות מהאווירה המיוחדת הכה מפורסמת בישראל."