המתקן החדש
המתקן החדשצילום: אבישג שאר-ישוב

משטרת ישראל השלימה את הכנותיה למירוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם הספורט, הג'ירו ד'איטליה. האירוע שיתקיים לראשונה מחוץ לגבולות אירופה, יגיע לישראל לרגל חגיגות ה-70 למדינה ויהיה אירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בארץ.

היום (שלישי) לרגל המירוץ שיוזנק לשלושת ימיו הראשונים בישראל ביום שישי הקרוב, נחשף בתל אביב הוולודרום הראשון במזרח התיכון – זירה מקצועית לרכיבת אופניים ומרוצי אופני מסלול.

ה-'וולודרום' הוא מתקן אימונים ותחרויות אולימפי לאופני מסלול. הרכיבה מתבצעת על מסלול עץ אליפטי שחלקו בשיפוע של 45 מעלות ובתל אביב הוא אף כולל מסלולי שיפועים ייחודיים. המתקן הייחודי נבנה כך שיעמוד בתקן האולימפי. בנייתו כרוכה ב-900 טון פלדה, 620 מושבים, 17 אלף פלטות חיבור ו- 100 אלף ברגים שירכיבו את המסלול הייחודי שישרת את קהילת רוכבי האופניים בארץ וימשוך אליו רוכבים מכל רחבי העולם.

מדובר באחת התשתיות החשובות ביותר לעידוד ענף רכיבת האופניים בישראל וכבר השבוע, כאשר מרוץ הג'ירו ד'איטליה יתקיים בישראל - צילומי האוויר של הרכיבה בתל אביב יתעדו את המתקן מלמעלה, והוא ישודר למאות מיליוני צופי המרוץ ברחבי העולם.

טקס חשיפת ההיכל נערך הבוקר באצטדיון האתלטיקה הדר יוסף במעמד הפילנתרופ היהודי-קנדי סילבן אדמס – נשיא הכבוד של ה-״Big Start Israel” ג׳ירו ד׳איטליה והאיש שיזם את הקמתו של הוולודרום ואמון על הבאתו של הג׳ירו לישראל, כמו כן ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, יו"ר איגוד האופניים בישראל ד"ר יוני ירום ונוספים.

הוולודרום בתל אביב שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלה על ידי עיריית תל אביב-יפו, נבנה כך שיעמוד בתקן האולימפי הקובע כי אורך המסלול צריך להיות 250 מטרים, והוא כולל את מסלולי השיפועים המתקדמים ביותר, עליהם דיוושו לראשונה הבוקר בספרינטים מרהיבים רוכבי הקבוצה המקצוענית הראשונה של ישראל -"Israel Cycling Academy" לצד סילבן אדמס, הפילנתרופ היהודי-קנדי, נשיא הכבוד של ה-"Big Start Israel" ג'ירו ד'איטליה ומי שיזם את הקמתו של המתקן בתל אביב.

נשיא הכבוד של ה-״Big Start Israel” ג׳ירו ד׳איטליה והאיש שיזם את הקמתו של הוולודרום ואמון על הבאתו של הג׳ירו לישראל, איש העסקים והפילנתרופ סילבן אדמס אמר במהלך טקס החשיפה, כי "מטרת הוולודרום היא לעודד ילדים מכל ישראל לרכב כאן ולחוות את עולם האופניים, ואת החשיבות בפעילות גופנית וספורט".

עוד חשף אדמס כי תכניתו היא להשתמש במקום כ"גשר בין העמים" לדבריו. "מדובר במתקן המתקדם במזרח התיכון ואנו שואפים לארח כאן גם תחרויות בינלאומיות, בין היתר בהשתתפות שכנינו באזור, במטרה להשתמש בספורט כקרקע לשכנות טובה וקרבה בין העמים".

אדמס התפאר בכך שרק היום נחתו בישראל לרגל מירוץ הג׳ירו קבוצות הרכיבה מבחריין ומאיחוד האמירויות. "הן ירכבו בישראל, וייחשפו לוולודרום, ויבינו שהם תמיד מוזמנים ושאנו יכולים להתחרות ולהתאמן יחד!", אמר אדמס.

בטקס החשיפה הכריז ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי כי המתקן המרשים ייקרא על שמו של אדמס, כשאמר: "לפני כ-3 שנים הגיע אליי סילבן אדמס המשוגע לאופניים ואמר לי שלא יכול להיות שבתל אביב-יפו אין מתקן מקצועי לרכיבת אופנים. בעירייה הרמנו את הכפפה ובעוד מספר חודשים נחנוך כאן את הוולודרום - זירת מרוצים מקצועית אולימפית לרוכבי אופניים הראשונה בארץ".

עוד אמר חולדאי, "בזכות "המשיגינע" הזה- יוזנק, לראשונה בישראל, בסוף השבוע הזה מרוץ ה"ג'ירו דה איטליה". חשבנו שזו הזדמנות טובה לחשוף את המתקן הנפלא הזה שהוקם בשטחו של מרכז הספורט הלאומי, כחלק מתפיסה כוללת של חוויה ספורטיבית רב תחומית. סילבן אדמס הוא אדם שתורם רבות לפרויקטים חברתיים חשובים ומגוונים בעיר. כדי להוקיר את התרומה הזאת ובשל אהבתו הרבה לאופניים החלטנו שבסיום הפרויקט, המתקן ייקרא על שמו".