ליברמן: ניתן תשובה הולמת לאיראנים

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף אחר הצהריים (שלישי) בטקס חילופי מתאם פעולות הממשלה בשטחים שנערך בקבר שמואל הנביא מצפון לירושלים.

לאחר הטקס שוחח השר ליברמן עם העיתונאים והתייחס לאיומים שנשמעו בימים האחרונים מצד איראן ולאירועים הביטחוניים.

"זה עתה חזרתי מארה"ב ועשיתי פרפרזה על הדברים של מזכיר ההגנה, מאטיס, שלמדינת ישראל יש שלוש בעיות: איראן, איראן ואיראן. היום אני יכול להוסיף שיש לנו ארבע בעיות: איראן, איראן, איראן והצביעות", קבע ליברמן.

לדבריו, "מה שראינו בזירה הבינלאומית זה מן מחזה סוריאליסטי כאשר אותן מדינות שלפני הרבה מאוד שנים תמכו בהסכמי מינכן ובהסכם מולוטוב-ריבנטרופ, ממשיכות לטמון ראש בחול ולהתעלם מן המציאות ומאיראן המנסה לערער את היציבות בכל המזרח התיכון, גם בתימן, גם בעיראק, גם בלבנון וגם בסוריה. זו אותה איראן שרודפת את חופש הביטוי, את המיעוטים ואת כל הערכים הדמוקרטיים. זו אותה איראן שניסתה לפתח נשק גרעיני ונכנסה להסכם על מנת לזכות בהרבה הטבות כלכליות, וזו אותה איראן שכרגע מנסה גם להחביא את תכנית הנשק שלה וכולם מנסים להתעלם מזה".

"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מהאיומים של איראן, שחדשות לבקרים הבכירים שלה מוציאים איומים על מדינת ישראל, מבטיחים למחוק את מדינת היהודים וממשיכים לתמוך בטרור, ולכן אנו נעשה את כל מה שאנו צריכים לעשות", הדגיש ליברמן, "אני מציע לכל אותם שמנסים לדבר בזכות אותו הסכם נוראי, פשוט לעשות קצת שיעורים בהיסטוריה וכמה הפקות לקחים".

בתשובה לשאלה אודות התקיפה בסוריה אשר יוחסה לישראל על פי פרסומים זרים, ובה נהרגו על פי הדיווחים 20 איראנים, ולאיומים של המנהיג הרוחני העליון של איראן, אמר ליברמן, "קודם כל אני לא קורא פרסומים זרים, ודבר שני, האיומים מטהרן כפי שאמרתי באים לאורך השנים האחרונות, שבוע אחר שבוע והם לא מחפשים תירוצים, הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה הולמת".