יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: הלל מאיר/TPS

שורת פוליטיקאים ממחנה השמאל השתתפו בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון שנערך הערב (שלישי) בתל אביב תחת הנושא "החזון החברתי הגדול הבא".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי השמיע ביקורת חריפה נגד הממשלה ונגד מדיניותו של שר האוצר משה כחלון. "איך זה יכול להיות שישראל הצעירה, הענייה, בתחילת דרכה, הצליחה לבנות מפעל בריאות מפואר, יקר, ונגיש בכל הארץ, וישראל של 2018 לא מצליחה לטפל בצרכי בסיס של מערכת הבריאות? איך זה שמשרד השיכון לא מסוגל לרכוש 1000 דירות בשנה לדיור הציבורי?

גבאי תקף את צורת הטיפול של כחלון במשבר הדיור, "איך החלפנו פתרון גדול של בנייה ציבורית רחבת היקף, בגימיקים, הגרלות, ופתרונות חלקיים? מה כן עושים? שינויים קטנים ונחמדים. מורידים כמה שקלים בקניית מכשירי חשמל או צעצועים או בגדי ילדים. מנסים לתת לציבור עוד כמה שקלים בסוך החודש וקוראים לזה 'רפורמה'.''

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, התראיין על הבמה לנסים דואק, בעלי קבוצת התקשורת Unik ואמר "זו הממשלה הימנית ביותר שפוגעת במרחב הדמוקרטי עם השתלטות טוטאלית על התקשורת".

''אני רוצה להשפיע, יש בקרב ממשלת רבין הייתה הממשלה הכי טובה לנו. כשנבחר אבי גבאי הוא לא הזכיר במילה אחת 20% מהאוכלוסיה, תצהיר שאתה הולך בדרכו של יצחק רבין ואני אצטרף''.

כשנשאל לגבי האפשרות להשתלבות בקואליציה עתידית בהנהגת השמאל ענה עודה "ליאיר לפיד אין עמוד שדרה ואבי גבאי יורד ל-10 מנדטים, לא אוכל במצב כזה למכור לקהל שלי חלומות על קואליציה".

בראיון לעיתונאי רינו צרור אמר על הבמה יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג כי "אני לא יודע מה זה שמאל, אני יודע מה זו מפלגת שלטון. אנחנו לא שמאל, אנחנו כלל ישראלים".

כשנשאל לגבי מערכת היחסים של המפלגה עם הציבור הערבי ענה הרצוג, "לציבור הערבי בישראל יש טרגדיה. ההנהגה הפוליטית שלו רק עסוקה בלנגח את המדינה ולא להגיד מילה אחת טובה. איימן עודה לא דובר אמת. הערבים לא מוכנים להיות בממשלה. לכן אני רוצה את הערבים-ישראלים בתוך מפלגת העבודה".

בהמשך עלתה לבמה תמר זנדברג, יו"ר מרצ, ובשיחה עם רינו צרור אמרה "אני שמאל ואני יודעת מה זה שמאל. רוב העם בעד מדינת רווחה ואחד הדברים שהימין עשה במתקפה מאורגנת ושיטתית זה לצאת נגד מדינת הרווחה, העבודה המאורגנת וזכות השביתה שצומצמה.

''לכן אנחנו תומכים בהליכה לבחירות כי אני מאמינה שעמדות הציבור ישתקפו בקלפי והממשלה הבאה תהיה ממשלת שמאל מרכז ומרצ תהיה חלק ממנה", הוסיפה זנדברג.