קורץ בפגישה עם נתניהו
קורץ בפגישה עם נתניהוצילום: Kobi Gideon/GPO

למרות הביקורות בישראל על כך שהקים ממשלה עם "מפלגת החירות" המואשמת באנטישמיות, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ יגיע לישראל בתחילת יוני.

קורץ, בן 31 בלבד, זכה לביקורות חריפות מצד ממשלת ישראל לאחר שהחליט להקים לאחר הבחירות האחרונות באוסטריה קואליציה עם "מפלגת החירות" שהואשמה באנטישמיות ושורשים ניאו-נאציים, ואף מינה את מנהיג מפלגת החירות, היינץ כריסטיאן שטראכה, לסגו הקנצלר.

בממשלת ישראל הודיעו לאחר הקמת הממשלה האוסטרית כי לא יעבדו עם השרים מטעם "מפלגת החירות" אלא עם הגורמים המקצועיים במשרדם בלבד. למרות המתיחות הודיע קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, כי יגיע בתחילת חודש יוני לביקור בישראל וייפגש ככל הנראה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הממשלה הישראלית.

נתניהו וקורץ כבר נפגשו לראשונה מאז כינונה של ממשלת אוסטריה, בחודש פברואר בשולי ועידת הביטחון במינכן. גם בשנת 2016, כאשר כיהן כשר החוץ של אוסטריה, הגיע קורץ לישראל ונפגש עם נתניהו. קורץ מקווה כי במהלך ביקורו בישראל יצליח לשכנע את הגורמים בממשלה הישראלית להסיר את החרם שהטילו על משרדי הממשלה האוסטרית בהם משרתים שרים מטעם "מפלגת החירות" לאחר שמנהיג המפלגה היינץ כריסטיאן שטראכה מנסה בחודשים האחרונים לשנות את תדמית המפלגה והודיע כי "היא מתנגדת להגירה המוסלמית לאוסטריה" אך איננה מחזיקה בדעות אנטישמיות.

במסגרת הנסיונות האוסטריים להסיר את החרם הישראלי על חלק מהממשלה, לקח שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וייס, חלק בישיבת וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, על מנת לבחון את האפשרות להסיר את החרם על שרי "מפלגת החירות".