מדורת ל"ג בעומר
מדורת ל"ג בעומרצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

ראש מועצת בית אריה ויו"ר ועדת הביטחון בשלטון המקומי, אבי נעים, משבח בערוץ 7 את ראשי הערים והמועצות שבחרו לבטל אמש את מדורות ל"ג בעומר.

"אצלנו בבית אריה לא היו מדורות בשטחים הציבוריים, מי שרצה עשה בגינה הפרטית בצנעה וחלק עשו על האש. החשש מאסון גרם לנו להוציא הנחיה גורפת שלא לקיים מדורות בשטחים ציבוריים וזה נעשה בשיתוף פעולה עם ההנהגה הבית ספרית", סיפר נעים.

הוא מעיד כי איש לא התווכח, ''הופתענו לטובה משיתוף הפעולה. אני יודע שרשויות רבות קיבלו את אותה ההחלטה כמו בחיפה, באר שבע ושוהם וגם תנועת בני עקיבא שאני יודע שלא קיימו מדורות אבל לידנו באלעד היו מאתיים מדורות. בערים החרדיות זה פשוט בלתי נשלט".

לדבריו יש דרכים מהנות ובטוחות יותר לציין את ל"ג בעומר, "גם אנחנו היינו נערים ואספנו קרשים וחיכינו לחוויה הזאת אבל הפעם בחרנו לא לקיים משיקול בטיחותי. אין חיוב הלכתי לקיים מדורות, זה הפך למפגע אקולוגי רב ממדים, אפשר לחגוג יותר בצנעה.

"אתמול כשהייתי בבית הכנסת עברו לי מחשבות האם לא נכון לחולל שינוי ולהרגיל את הילדים שלא רק מה שגדול קובע. אולי לעשות דברים יותר קהילתיים כמו שאצלנו אתמול בחרו בתי הספר להיפגש בפארק ולעשות תחרות בסגנון חמיצר. כולם ישבו ביחד ואכלו דברים טעימים וזה היה יותר משמעותי וקהילתי, לא חייבים לעשות מדורות ענק, אפשר לעשות קומזיץ' קטן".

"זו סכנת נפשות ונזק אקולוגי גדול ואנחנו צריכים להיות מספיק פתוחים לשינויים בנושא המדורות. כן גם אני אוהב לשבת ליד מדורה עם חליל צד, אבל בשנים האחרונות זו נהיתה סכנה אדירה ואסון אקולוגי גדול. הכי חשוב שנדע לקבל החלטות לפני שאסונות מתחרשים''.