תחנה מרכזית ירושלים
תחנה מרכזית ירושליםצילום: מאיר סלע

אהרון שובש, יו"ר ועד עובדי סופרבוס ויו"ר ארגון כוח לעובדים שמאגד את הנהגים של אגד תעבורה וסופרבוס, מכיר היטב את הנהג שמעון גבאי שנדקר אתמול בעפולה.

"הנהגים כאן מזועזעים", סיפר שובש לערוץ 7, ''אנחנו מכירים את שמעון ונפגשים כל יום וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, לפני שבועיים תקפו שני בריונים נהג אחר שלנו כי הוא לא רצה להעלות את אבא שלהם שרצה לעלות עם מקושים לאוטובוס, המבקר ניסה לעזור ובסוף עצרו אותו במקום את התוקפים".

הוא מקווה ששמעון יחזור לעבוד כנהג, "יש לו דימום בראש ושני פצעים עמוקים בגולגולת. דיברתי עם הבן שלו אנחנו מקווים שהוא יקום ויחזור לעבודה בסופרבוס''.

שובש סבור ששורש הבעיה הוא חוסר הכבוד לנהגי האוטובוס ויחס מזלזל של המדינה בנהגים, "אתה רואה את הזלזול של המשטרה ומשרד התחבורה, תסתכל על השכר שלנו ותראה גם איך המשטרה כל הזמן עורבת לנו לתפוס נהגים שמתעסקים עם הקופה בנהיגה, שיתעסקו בדברים יותר חשובים, הם לא מבינים שהנהגים עובדים תחת לחץ עצום והם עוד צריכים להספיק לאכול משהו בהפסקה.

''מחפשים אותנו מתחת לאדמה כדי לתת לנו דו"חות של אלפי שקלים", מעיד שובש. ''אז לא פלא שתוקפים נהגים, כי הנוסעים חושבים שאם הם שילמו כרטיס הם קנו את האוטובוס והנהג צריך להוריד אותם ליד הבית או שהנהג צריך לתת להם עודף ממאתיים שקל כאילו שאנחנו בנק למרות שזה אסור על פי החוק".

הוא מתריע שהנהגים יאבקו על כך שהביטחון והכבוד יחזור לנהגי האוטובוס, "היום הנהגים פוחדים ללכת לעבודה, הלכנו כמה פעמים לישיבות בכנסת ודרשנו שיתקינו מצלמות באוטובוס, ככה ידעו מי התוקפים ותהיה יותר התרעה. יצאנו הבוקר לשביתת מחאה בת שעה בחיפה, טבריה, בית שאן, מגדל העמק, בית שמש ופרוזדור ירושלים ונמשיך במאבק עד שהביטחון יחזור לנהגים".