טרור חקלאי
טרור חקלאיPhoto by Nati Shohat/Flash90

ערן שחרי, מנכ"ל בית הקירור של יסוד המעלה שהוצת כבר פעמיים על ידי ערבים, מזהיר כי הטרור החקלאי מאיים משמעותית על ביטחון המדינה.

"החקלאות היא ערך אסטרטגי לאומי, אנחנו שומרים על האדמות, וזה לא משנה אם זה חקלאים ברמת הגולן, בגליל, בבקעה או בעוטף עזה, אם אנחנו לא נהיה פה אז יצטרכו להביא לכאן כמה אוגדות", אמר שחרי.

לדבריו, החקלאים משמשים כעיניים ואוזניים של המדינה, שומרים על האדמות ואף מדווחים על חשש להימצאות מנהרות טרור.

"זה לא שמישהו גונב פרי או ציוד חקלאי מתוך אינטרס כלכלי, כאן הם באים לחתוך עצים כמו שהיה בתומר לפני שבועיים או להצית מתבן של קש או טרקטורים או להדליק מיכלים ובתי אריזה כפי שקרה אצלנו ובראש פינה.

"זה לא מטעמים כלכליים, זו מלחמת התשה - לפגוע בנו ולהתיש אותנו. ראינו את השיטה החדשה שלהם עכשיו בעוטף עזה להטיס עפיפונים עם גחלים ולשרוף שדות, זו מלחמת התשה".

שחרי קורא למדינת ישראל להחזיר את הביטחון לחקלאי המדינה, "זה לא הגיוני שבשנות האלפיים אנחנו חוזרים אחורה כל כך הרבה שנים. אם מדינת ישראל יודעת להביא תיקים מאיראן או פושעי מלחמה מכל העולם הם גם יכולים למצוא את הפושעים שמציתים לנו את השדות ולהתמודד עם הטרור החקלאי ולהעניש בחומרה את כל מי שמנסה להזיז את החקלאים מאדמותיהם".

שחרי מספר על בית הקירור ביסוד המעלה שהוצת כבר פעמיים, "בית הקירור שלנו הוקם ב-1967 והוא משרת את החקלאים באזור. בשנת 2011 ללא כל התרעה הוצת חלק גדול מבית הקירור וכילה 7000 מיכלים מפלסטיק ועץ. הייתה אז סכנה גדולה שהשריפה תגיע למיכל האמוניה וכבר דובר על פינוי של כמה ישובים''.

בסופו של דבר השריפה כובתה ואיש לא נפגע. המיכלים שנשרפו הוחלפו על ידי חברת הביטוח. ''שנה אחר כך התקנו גדרות ואמצעי מיגון והנה לפני שנה בית הקירור הוצת שוב על ידי בקבוקי תבערה שהושלכו על ארבעה מוקדים. זו הייתה עבודה מקצועית ותוך עשר דקות הכל בער. גם הפעם לא היו אבידות בנפש.

"לו היו אבידות בנפש ומיכל האמוניה היה חלילה מתלקח והיו מפנים כאן כמה ישובים, אולי אז היה נופל האסימון לקברניטים. לצערי עד היום לא מצאו את המציתים וגם חברות הבטוח משכו את ידיהן והן לא רוצות לבטח אותנו. אנחנו פונים למדינה ומבקשים - תשמרו על הביטחון האישי והביטחון הרכושי שלנו ורק תנו לנו לעבוד".