מסע גרעין ''עברי''
מסע גרעין ''עברי''צילום: תנועת עזרא

למעלה מאלף חניכי קבוצת אורות (כיתה ט') מסניפי תנועת הנוער עזרא ברחבי הארץ השתתפו השבוע במסע גרעין שבסיומו קיבלו שם חדש - "עברי", בו טמונה גם הזהות שתלווה אותם לאורך השנים הבאות.

בסיום המסע, הקבוצה הופכת ל''גרעין'' ועליהם ליצור פעילות ומוקדי הגשמה התנדבותיים הסובבים סביב הנושא השנתי של התנועה.

אזור שעלבים, שנבחר לערוך בו את המסע זו השנה השלישית, הוא בעל חשיבות היסטורית וערכית לתנועת עזרא. באזור זה מספר יישובים שהוקמו על ידי גרעיני ''עזרא'' לאורך השנים, ביניהם שעלבים, מבוא חורון, חפץ חיים, מבוא מודיעין ועוד.

המטרה היא לחבר את החניכים למורשת התנועה בתחום ההגשמה וההתיישבות וללמד אותם על הכוח הגדול שיש לגרעין על מנת לפעול, לתרום ולהשפיע במקומות חיוביים.

בדומה לשנים קודמות, גם השנה התקיים המסע ללא מכשירי סלולר, ועם ליווי חינוכי עמוק. החניכים הודרכו על ידי פעילים בוגרי התנועה מתוך רצון לאפשר לחניכים לקחת אחריות ובגרות, להשתחרר, לפתח מודעות לעצמם ולחבריהם ומתוך כך להפוך מחניכים בתנועה למנהיגים.

תחילת המסע בדמדומי יום רביעי, בפעילות פתיחה, היכרות והיערכות ליציאה לדרך. בהשכמה מוקדמת לפנות בוקר קם הגרעין והתחיל את דרכו במסלול לקראת קבלת השם.

לאורך המסלול התקיימו הפעלות ותחנות תוכן שבהן החניכים עסקו במגוון סוגיות ודילמות על מנת להעמיק במשמעויות הגדרת הזהות העזראית, יצירת עמוד שידרה, ותרומה לעם, לארץ ולמדינה באמצעות כך.

פסגת השיא של ההתרגשות במסע הייתה בסיומו. לאחר שהחניכים העמיקו, למדו ועברו כברת דרך משמעותית, התכנסו לפנות בוקר של יום שישי לטקס חשיפת וקבלת שם הגרעין - "עברי" שילווה אותם לאורך כל שנות פעילותם וחייהם.

מזכ"ל התנועה, שאול דה מלאך, אמר "זו זכות גדולה לגרעין להצטרף לשרשרת מפוארת של עשיה תנועתית ולהוסיף את החוליה שלו בעמוד שידרה תורני יציב שמשנה ומאתגר את המציאות פעם אחר פעם".